تاریخ : 1397,یکشنبه 28 مرداد19:12
کد خبر : 278576 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توضیحات شهرداری تهران درباره ارسال پیامک‌های اشتباه به دارندگان طرح ترافیک

مشاور اطلاع رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اختلال در محاسبات سامانه طرح ترافیک گفت: اشکالی که در روز شنبه ۲۷ مرداد پیش آمده، مربوط به نمایش اطلاعات بوده و هیچ پول اضافه‌ای از حساب شهروندی افراد برداشت نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علی پیرحسین‌لو در خصوص انتشار گزارشی با عنوان  "مشکلات طرح ترافیک 97 تمامی ندارد" که درباره مشکلات طرح ترافیک منتشر شد، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گرفته‌ایم، ظاهرا یک خطای انسانی در اعمال ضرایب محاسبه باعث شده که برای تعدادی از افراد دارای سهمیه خبرنگاری و نیز سهمیه معلولان که از تخفیف 90 درصدی استفاده می‌کنند، ضریب یک‌دهم اعمال نشود.

وی افزود: به محض اینکه خطا از سوی شهروندان گزارش شد، مورد رسیدگی قرار گرفت و ظرف چند ساعت اصلاح شد. در نتیجه هیچ مبلغ اضافه‌ای از حساب شهروندی افراد کسر نشده و تنها در همان چند ساعت، در نمایش اطلاعات ترددها شاهد مبالغی با تعرفه عادی بودیم که تا پایان روز و قبل از برداشت از حساب‌ها اصلاح شده بود و اکنون مورد خطایی وجود ندارد.

مشاور معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: حسن بزرگ طرح ترافیک 97 نسبت به گذشته در همین است که همه شهروندان امکان رصد و گزارش خطاهای احتمالی سیستم را دارند و این باعث می‌شود که احتمال بروز خطا به حداقل برسد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در بخش «پشتیبانی» در سامانه تهران من، هر موردی را که به آن اعتراض کنند گزارش کنند. در سازمان فاوای شهرداری به تک تک گزارش‌ها رسیدگی می‌کنند.

پیرحسین لو گفت: سامانه اینترنتی طرح ترافیک به طور مرتب در حال ارتقاء است و در هفته گذشته امکاناتی همچون استعلام کدپستی، استعلام شماره شبا بانکی و پرداخت از طریق درگاه‌های متعدد بانکی به آن اضافه شد. در هفته‌های قبل هم امکان مشاهده ریز ترددهای خودرو اضافه شده بود و به زودی امکان استرداد وجه نیز ایجاد می‌شود تا شهروندان بتوانند مبالغی را که در حساب شهروندی شارژ کرده‌اند، اگر نیاز به استفاده از آن ندارند، به حساب بانکی خود بازگردانند.

وی بیان کرد: در هفته گذشته، صورتحساب‌های تمام شهروندان نیز به‌روز شد و در تمام مواردی که به دلیل نبود اعتبار، بدهی در حساب فرد درج شده و برایش پیامک رفته بود، در صورت شارژ اعتبار، مبلغ بدهی از حساب وی برداشت شده و بدهی از سوابق وی پاک شده است.