تاریخ : 1397,دوشنبه 29 مرداد01:20
کد خبر : 278641 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مشارکت ۵۰ دانشگاه در طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: تاکنون ۵۰ دانشگاه اطلاعات خود را برای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان به وزارت علوم ارسال کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۵۰ دانشگاه اطلاعات خود را برای مشارکت در این طرح به وزارت علوم ارسال کرده اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود نداشت، بنابراین وزارت علوم طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان را آغاز کرد.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: اطلاعات ارسال شده از سوی دانشگاه ها در وزارت علوم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نتایج نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سیف اظهار داشت: برنامه داریم هر ۶ ماه یک بار اطلاعات دانشگاه ها در این زمینه را به روز کنیم.

وی عنوان کرد: نتایج به دست آمده از این طرح موجب می شود که دانشگاه ها بتوانند برنامه ریزی دقیق و عملیاتی تر برای آینده خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: همچنین با اجرای این طرح نیازهای دانشجویان برای ورود به بازار کار نیز مشخص خواهد شد.

سیف تاکید کرد: نتایج ارزیابی های این طرح موجب می شود در سطح وزارت علوم نیز تصمیم گیری صحیح درخصوص رشته ها، نیازها و برنامه ها صورت گیرد.