تاریخ : 1397,سه شنبه 30 مرداد02:07
کد خبر : 278816 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اختصاص وام ۱۰۰ میلیونی به کارگاه‌های مهارت‌محور دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: به هر کارگاه مهارت محور ۱۰۰ میلیون و به هر دانشجوی اسکان یافته در این کارگاه ها ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ارائه می شود .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از کارگاه های مهارت محور گفت: مقرر شده به هر کارگاه مهارت محور دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده و به دانشجویان آن کارگاه ها اگر از مسیر کانون علمی و مراکز رشد هدایت و معرفی شده باشند، به هر دانشجو ۱۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای تجاری سازی علم در اختیار این کارگاه ها و دانشجویان قرار می گیرد تا آثار تولیدی خود را به بازار ارائه دهند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: صندوق رفاه از این کارگاه ها حمایت می کند تا بتوانند محصولات و آثار خود را بفروش برسانند برخی از آنها گروه های ۱۰ نفره‌ای تشکیل داده و در این خصوص اقدام کرده و برخی نیز آثار خود را به دیگر کشورها صادر کرده و به فروش می رسانند.

وی با تاکید بر حمایت جدی از کارگاه های مهارت محور افزود: تفاهم نامه ای با دانشگاه فنی و حرفه ای منعقد کرده ایم که مقرر شده ۵۰ کارگاه مهارت محور در کنار سراهای دانشجویی ایجاد کنیم تا دانشجویان از اوقات فراغت خود به نحو مطلوبی استفاده کنند.