تاریخ : 1397,دوشنبه 19 شهريور17:27
کد خبر : 281453 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

گزارش توئیتری از واکنش تند فعالان مجازی به بنر پرحاشیه شهرداری تهران؛

تغییر حجاب زنان به شیوه شهرداری

شهرداری تهران روز گذشته و در حاشیه نمایشگاه زنان و تولید ملی اقدام به نصب بنری عجیب کرده است. در این بنر، که با شعار «زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند» آغاز شده است، بر روی رنگ مشکی که نماد حجاب و چادر است ضربدر برزگی به معنی نفی آن کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز گذشته و در حاشیه نمایشگاه زنان و تولید ملی اقدام به نصب بنری عجیب کرده است. در این بنر، که با شعار «زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند» آغاز شده است، بر روی رنگ مشکی که نماد حجاب و چادر است ضربدر برزگی به معنی نفی چادر کشیده شده است.

این اقدام بلافاصله واکنش منفی فعالان رسانه‌ای و مردم را در فضای مجازی برانگیخت.در واکنش‌های عمومی به این حاشیه جدید، اقدام شهرداری تهران مسان با اقدام رضاخان در ممنوعیت و مبارزه با حجاب تعبیر شده است.

این جنجال جدید تنها نمونه رفتارهای عجیب شهرداری و شورای شهر تهران نیست. چندی پیش نیز ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران و مدافع فعال رسوایی دختران خیابان انقلاب، در انتقاد از برگزاری این نمایشگاه در ایام نزدیک به محرم توسط شهرداری تهران در جلسه هفته گذشته این شورا گفت: « اولا قرار بود نمایشگاه عطر سیب دیگر با هزینه شهرداری تهران برگزار نشود، زیرا علاوه‌بر آنکه برگزاری این نمایشگاه ضرورتی ندارد، جزء وظایف و ماموریت‌هاى شهرداری تهران نیز محسوب نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید// اظهارات آشوب طلبانه عضو شورای شهر

تغییر حجاب زنان به شیوه شهرداری

بودجه شهردارى از عوارض پرداخت شده توسط مردم تامین مى‌شود و ‌باید صرف نگهداشت و امور شهر شود و نباید عوارض مردم خرج مواردی شود که جزء وظایف شهرداری نیست. از اقدامات شهرداری تهران تعجب می‌کنم که چرا شهردار تهران دوباره می‌خواهد همان بساط را برپا کند. امیدوار هستم شهردار تهران در این خصوص تجدیدنظر کند. شرایط فعلی شهرداری از نظر مالی مناسب نیست و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و شهر درگیر مسائل فراوانی است. برگزاری این نمایشگاه دارای توجیه اقتصادی و منطقی نبوده و از سوی دیگر با فلسفه عاشورا منافات دارد! به نظر من هزینه کردن از بودجه اداره شهر برای هیئات‌ مذهبی حرمت‌شکنى است. شهردار محترم نباید تسلیم شود.»

همچنین رسانه غربگرایی چون اقتصادآنلاین نیز هشت روز پیش در مقاله‌ای مفصلبه قلم فائزه مومنی، تصمیم محمدعلی افشانی برای حمایت از هیئات مذهبی شهر تهران را اقدامی پوپولیستی دانسته و افشانی را به ادامه راه قالیباف متهم کرده بود. این رسانه غربگرا در بخشی از این مقاله و در کمال تعجب چنین می‌نویسد: «اما چیزی که در این میان باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چرا محمد علی افشانی، اصرار دارد با وجود شرایط سخت مالی شهرداری تهران و بدهی بیش از 52هزار میلیارد، از بودجه در اختیار خود چنین هزینه بالایی(2 میلیارد و 300 میلیون تومان) را پرداخت کند؟» مقایسه‌ای که خواننده جز تاسف خوردن حاصلی از آن ندارد.

حال بخشی از واکش فعالان فضای مجازی به این اقدام عجیب شهرداری تهران را مشاهده می‌کنید:

گزارش از سجاد باقری*


کد خبرنگار : 85