تاریخ : 1397,پنجشنبه 22 شهريور15:38
کد خبر : 281940 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح شد؛

گلایه از عدم حضور معاون رئیس‌جمهور

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امیدواریم پیش از پایان سال جاری لایحه مدیریت یکپارچه شهری را بررسی و به نتایج مثبتی برسیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مرتضی الویری در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت:‌این روزها تهاجم وسیعی به خانواده شوراها با انگیزه‌های مختلفی در جریان است.

وی افزود: نمونه این تهاجم‌ها نیز بریده شدن گوش کارگری بوده که بدون هیچ ریشه‌ای و خلاف حقیقت به صورت گسترده مطرح شد که متاسفانه‌ رسانه‌های مختلف و حتی صدا و سیما این موضوع را پوشش داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: درباره انحلال شوراها نیز خبرهایی می‌رسد که با واقعیت فاصله زیادی دارد و این اخبار به درستی اعلام نمی‌شود.

الویری بیان داشت: سخنگوی وزارت کشور اعلام می‌کند که 8 شورا منحل شده و 283 عضو شورا سلب عضویت شده‌اند اما نمی‌گویند این آمار برای 5 سال پیش تاکنون بوده است.

وی  ادامه داد:‌در اتفاقاتی مانند بابل باید موضوع به درستی بررسی شود و از هیچ خطایی نمی‌گذریم و تله‌گذاری اخلاق جامعه ما نیست و انتظار می‌رود که در جامعه ما که اخلاقی است چنین شیوه تبلیغاتی استفاده نشود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: جامعه شورایی 120 هزار نفر عضو دارد که تعداد انگشت‌شماری از آنها دستگیر شدند،‌اگر تبلیغات و بزرگ‌نمایی شود جز تخریب شوراها چیزی ندارد.

الویری افزود:‌امروز باید مقابل توطئه دشمنان متعهد باشیم. مصوبات زیادی در دیوان عدالت اداری بود که خسارت به درآمد شوراها وارد می‌شود که نهایتا جلساتی در این خصوص برگزار شد و به تصمیم‌های خوبی رسیدیم تا جلوی ابطال مصوبات قبل را بگیریم.

وی گفت:‌درباره مدیریت یکپارچه شهری جلسات متعددی برگزار شد و امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری بررسی این موضوع را انجام دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در اجلاس امروزشورای عالی قرار بود مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه حضور پیدا کند که امروز صبح اعلام کردند که نمی‌توانند بیایند ضمن گلایه خوب بود که در 24 ساعت قبل اطلاع می‌دادند.