تاریخ : 1397,پنجشنبه 22 شهريور16:33
کد خبر : 281952 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

۹۶درصد از زندانیان لرستان بدهکاران مالی‌ هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه 96 درصد از زندانیان لرستان بدهکاران مالی‌ هستند، گفت: این افراد محبوس احتیاج به کمک دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  فارس، سید اسدالله جولایی در شورای اداری استان لرستان که با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: رسالت ستاد دیه شناسایی، بررسی، تحقیق و کمک به افرادی است که به خاطر جرائم غیر عمد گرفتار زندان شده‌اند، لذا در قبال آن‌هایی که به صورت عمد و مجرمانه بدهکاری ولو پایین پیدا کرده‌اند هیچ نگاه حمایتی ندارد.

وی با اشاره به آزادی بیش از 115 هزار محکوم غیرعمد از ابتدای تاسیس این مجموعه افزود: این محبوسان کسانی هستند که به علت حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، قتل‌های شبه‌عمد و غیرعمد، محکومیت‌های مالی، مسائل مهریه و نفقه که امروز گرفتاری زیادی ایجاد کرده است، آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: ستاد دیه امسال در 400 نقطه کشور گل‌ریزان داشت که 5 گلریزان نیز در لرستان برگزار شد که خوشبختانه در این مراسم خیرین سراسر کشور بیش از 80 میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه کشور سال گذشته برای حمایت از زندانیان غیرعمد استان لرستان بیش از 37 میلیارد کمک کرد، افزود: امسال نیز اعتباری معادل 18 میلیارد ریال  برای این منظور در نظر گرفته شد و به واسطه آن در شش‌ماهه امسال 123 زندانی با مجموع بدهی بالغ بر 20 میلیارد تومان از زندان‌های لرستان آزاد شدند.

جولایی با اشاره به اینکه 96 درصد از زندانیان لرستان بدهکاران مالی‌ هستند، گفت: این افراد محبوس احتیاج به کمک دارند و باید گفت به دلیل اینکه لرستان هم اکنون رتبه دهم بیشترین زندانی غیرعمد را دارد باید مساعدت بیشتری نسبت به زندانیان نیازمند این استان داشت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: باوجود  اینکه سال گذشته تعداد 272 زندانی غیر عمد استان لرستان با مجموع بدهی 23 میلیارد تومان از بند رهایی یافتند اما متاسفانه هم‌اکنون 450 نفر در 4 زندان این استان محبوس هستند که واجد شرایط احصا شده‌اند.

دیدار با حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه و برگزاری جلسات مشترک با موسی خادمی استاندار و جمعی از نمایندگان شهرستان‌های خرم‌آباد، الشتر و نورآباد در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های مدیرعامل ستاد دیه کشور در این سفر استانی بود.