تاریخ : 1397,پنجشنبه 22 شهريور17:53
کد خبر : 281961 - سرویس خبری : عکس

شهردار منطقه ۶ مطرح کرد:

نخستین ایستگاه مطالعه شهری کشور در کرمانشاه

شهردار منطقه 6 کرمانشاه گفت: نخستین ایستگاه مطالعه شهری کشور با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهندس عیسائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: نخستین ایستگاه مطالعه شهری به نام شاعر فقید کرمانشاه استاد «محمد‌رضا فتاحی» در شهرک الهیه کرمانشاه با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حوزه شهری کار خود را آغاز کرده است.

شهردار منطقه 6 کرمانشاه با بیان اینکه این ایستگاه مطالعه شهری نخستین ایستگاه در کل کشور است، افزود: یکی از مهمترین کارکردهای شهرداری ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی است.

آن‌طور که عیسائیان می‌گوئید، وظیفه ارتقای فرهنگ عمومی شهری بر عهده شهرداری، این نهاد غیردولتی و مردمی است که با همین هدف شهرداری منطقه 6 کرمانشاه ایستگاه مطالعه شهری را تاسیس کرده است.

وی تصریح کرد: طرح ایستگاه مطالعه در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در راستای دسترس‌پذیرسازی کتاب برای اقشار مختلف مردم، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، علم‎آموزی و افزایش معلومات عمومی جامعه است.

این مسؤول از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه شهری در تمام مناطق شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: ایجاد ایستگاه مطالعه در مناطق پررفت و آمد در راستای ارتقای فرهنگ عمومی، افزایش سرانه مطالعه با رویکرد کاهش آسیب‎های اجتماعی اجرا می‌شود.