تاریخ : 1397,دوشنبه 26 شهريور14:04
کد خبر : 282462 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

توضیحات رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص مشکلات دانشجویان شهریه پرداز خارجی

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم توضیحاتی را در خصوص مشکلات دانشجویان شهریه پرداز خارجی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با دانشجو، در خصوص پرداخت شهریه دانشجویان خارجی گفت: دانشجویان خارجی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه‌ها می‌شوند ۸۰ درصد شهریه نوبت دوم را پرداخت می‌کنند.

وی افزود:، اما دانشجویانی که از طریق بورسیه و یا جذب دانشگاه‌ها وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند میزان شهریه آن‌ها توسط هیئت امنای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: نظر سازمان امور دانشجویان این است که برای مشکلات این دانشجویان جلسه‌ای با هیئت امنای دانشگاه‌ها داشته باشند تا تسهیلاتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: اختیار تعیین شهریه به دست هیئت امناست و ما صرفا پیشنهاد دهنده راهکار برای کاهش مشکلات این دانشجویان هستیم و اگر به جمع بندی خاصی برسیم آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به مشکلات دانشجویان افغانی گفت: دانشجویانی که از طریق کنکور شرکت می‌کنند ۸۰ درصد شهریه نوبت دوم پرداخت می‌کنندو مشکل برای دانشجویانی است که از طریق دانشگاه‌ها جذب شده اند.

صدیقی خاطرنشان کرد: تغییرات خاصی نسبت به سال‌های گذشته در شهریه دانشجویان خارجی اتفاق نیفتاده و تاکنون خود دانشجویان در خصوص مشکلات شان با دانشگاه‌ها رایزنی داشتند و دانشگاه‌ها نیز همکاری لازم را با این دانشجویان دارند.