تاریخ : 1397,سه شنبه 27 شهريور04:59
کد خبر : 282578 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز نام‌نویسی دانشجویان در ۱۲ رشته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: نام‌نویسی دانشجویان در ۱۲ رشته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدرضا روان بد صبح دوشنبه در حاشیه ثبت‌نام دانشجویان اظهار داشت: با اضافه شدن دو رشته تحصیلی پرتوشناسی و دستیاری اطفال، مجموع رشته‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پنج دانشکده به عدد ۱۲ رسید.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۲۰۰ هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با ورود بیش از ۴۰۰ دانشجوی جدید به جمع خانواده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بیش از دو هزار و ۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه شاغل به تحصیل خواهند بود.

روان بد با تقدیر از تلاش دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در سال گذشته افزود: افزایش اعتبار علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مرهون همت والای دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.

پوشش کامل اسکان دانشجویان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز گفت: باهمت همکاران در معاونت‌ آموزشی، معاونت دانشجویی و فرهنگی و حضور فعال تشکل‌های دانشجویی تدارک لازم برای نام‌نویسی حضوری از دانشجویان جدید صورت گرفته است.

محمدمهدی محمدی با اشاره به پوشش کامل اسکان دانشجویان افزود: با افزایش تجهیزات رفاهی لازم ۷ خوابگاه در قالب دولتی، اجاره‌ای و مشارکتی اسکان دانشجویان متقاضی را پوشش صددرصدی می‌دهند.

وی افزود: با افزایش فضای فیزیکی و سالن غذاخوری و راه‌اندازی مجدد سلف‌سرویس پس از اضافه شدن تجهیزات نیمه‌صنعتی، تغذیه دانشجویان به شکل مطلوب‌تری انجام خواهد گرفت.
فعالیت‌های امور فرهنگی و فوق‌برنامه زمینه‌ساز تقویت مهارت‌های اجتماعی دانشجویان است

محمدی اضافه کرد: شرکت در برنامه‌های تربیت‌بدنی، امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه تکمیل‌کننده آموزش دانشجویان و زمینه‌ساز تقویت مهارت‌های اجتماعی آنان است که با دستور و حمایت رئیس دانشگاه برخی تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در این زمینه ارتقاءیافته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی در ۴ تشکل دانشجویی در چارچوب مقررات و قوانین دانشگاه و باهمت دانشجویان در ایام مختلف سال به اجرا درمی‌آید.

محمدی افزود: کارگاه‌های علمی و آموزشی دانشجویان در دانشکده‌های مختلف با ۱۴ انجمن علمی توسط دانشجویان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی بیان داشت: ۱۲ شورای دانشجویی، مطالبات صنفی دانشجویان در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها را پیگیری می‌کنند که سازوکار انتخابات آن کاملاً دانشجویی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: باوجود موانع و مشکلات موجود، برنامه‌های حمایتی از کانون‌ها و نشریات دانشجویی ادامه دارد.

نام‌نویسی از دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ۲۵ تا ۲۷ شهریور در سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام می‌پذیرد.