تاریخ : 1397,چهارشنبه 28 شهريور05:26
کد خبر : 282744 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

خشنود:‌

واگذاری خدمات سلف سرویس‌های دانشگاه خواجه نصیر به بخش خصوصی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در سال جاری تمامی خدمات سلف سرویس‌ها به بخش خصوصی واگذارمی شود گفت: براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه حدود ۱۰درصد افزایش قیمت بابت خدمات سلف سرویس از دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، عبدالمجید خشنود معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ظرفیت خوابگاه های ده گانه این دانشگاه را ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: اولویت پذیرش دانشجویان در سال جدید دانشجویان دکتری، کارشناسی و در نهایت کارشناسی ارشد است.

خشنود تعداد پذیرش دانشجو در خوابگاه‌های 10 گانه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ظرفیت در سال جاری تغییری نمی‌کند؛ بلکه تنها برخی از خوابگاه‌ها از نظر کیفیت بهبود پیدا کرده است و برخی نیز به روال سابق به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

جزئیات تغییر و تحول خوابگاه ها

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین با اشاره به تغییرات زیربنایی در تعدادی از خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: خوابگاه احسان (واقع در خیابان خواجه عبدالله) دچار مشکلات زیربنایی و تاسیساتی در قسمت آب، فاضلاب، گرمایش و سرمایش بودکه بخش عمده ای از این مشکلات با تسهیلات تخصیص یافته رفع شده است.

وی افزود: همچنین بابخشی از بودجه تخصیص یافته جهت بهبود کیفیت خوابگاه تجهیزاتی مانند گاز، وسایل ظرفشویی و دیگر موارد تهیه شد.

خشنود همچنین از تعویض برخی از تجهیزات دیگرخوابگاه ها مانندیخچال وموکت ها خبر داد و گفت:  همچنین مشکل تخت های فلزی در سراهای دانشجویی "دانش یک و دو" (واقع درمنطقه تهرانپارس) حل شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی همچنین از حصاربندی فضای باز خوابگاه دانش به منظور استفاده ۲۴ ساعته دانشجویان ازفضای روبازاین خوابگاه خبر داد و گفت: این امر تقاضای بسیاری از دانشجویان بود تا بتوانند درتمام ساعات از فضای آزاد روباز استفاده کنند چراکه خوابگاهها درساعت ۱۲ شب بسته می شد.

وی اضافه کرد: با حصارکشی در فضای اطراف خوابگاه دانش امکان بازشدن پله های اضطراری فراهم شد و ازطرفی تعداد گیت های ورودی از دوگیت به یک گیت تقلیل می یابد.

خشنود ابراز امیدواری کرد که تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد محوطه سبز در خوابگاه دانش انجام گیرد.

۲ خوابگاه خودگردان تغییر مکان می دهند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی درباره تغییر و تحولات دوخوابگاه های خودگردان اظهار داشت: این تغییرات به دلیل اتمام قرارداد فضای خوابگاه ها و نیز بهبود کیفیت سراهای دانشجویی انجام شده است.

وی افزود: 2 خوابگاه حافظ (واقع در خیابان حافظ) و خوابگاه صدرا (واقع در میدان هفت تیر) به خوابگاهی با عنوان خوابگاه «سرافراز»، واقع در خیابان شهید بهشتی منتقل می شود و از طرفی خوابگاه جدید دیگری واقع در خیابان کارگر با  کیفیت خدمات بهتر به صورت خودگردان به ارایه خدمات خواهد پرداخت.

رنگ آمیزی فضای خوابگاه های دخترانه در قالب طرح نشاط

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره تغییرات اعمال شده دربخش خوابگاه های دخترانه این دانشگاه اظهار داشت: تغییر فضای محیطی خوابگاه ها در قالب مصوبات ستاد نشاط  در دستور کار قرار گرفت؛ بر این اساس قرار است تا طرح‌های هنری بر روی نما و دیواره‌های خوابگاه‌های دخترانه تغییر مذاق در آنها ایجاد کنیم.

خشنود با بیان اینکه تمامی خوابگاه دخترانه در این طرح قرار می‌گیرند گفت: تغییر فضا در خوابگاه‌های اندیشه (واقع در خیابان اندیشه) و خوابگاه‌های کرامت (قیطریه) و خوابگاه حکمت (در خیابان سهروردی) به پایان رسیده و این طرح تنها خوابگاه سیمرغ به دلیل اسکان تابستانی دانشجویان با تاخیر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها با همکاری یکی از دانشجویان دانشگاه هنر انجام می شود.

خشنود همچنین 3 خوابگاه متاهلی واقع در منطقه جمهوری اسلامی، مهدیه تهران و بومهن برشمرد و خاطرنشان کرد: تغییر در تعداد پذیرش ونحوه ارایه خدمات خوابگاه های متاهلی ایجاد نشده است تنها مسائل جزئی خوابگاه بومهن تا حدقابل توجهی حل شده است.

تغییر اولویت پذیرش خوابگاه ها/ اولویت بعد از دکتری، کارشناسی روزانه است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: امسال اولویت دانشجویان کارشناسی روزانه بعد ازدانشجویان دکتری در اولویت دریافت خوابگاه اندتا بتوان براساس شرایط اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته براساس رتبه کسب شده دانشجو دانشجویان را اسکان دهیم که این مورد نسبت به سال های قبل تغییر یافته است.

وی خاطرنشان کرد: روالی که در سال های قبل اسکان دانشجویان اولویت با دانشجویان دوره دکتری، کارشناسی ارشد و درنهایت کارشناسی بودبه طوری که حتی دانشجویان دوره کارشناسی روزانه در خوابگاههای خودگردان اسکان داده می شدند .

خشنود اضافه کرد:اما در سال جاری و طبق مصوبه هیات رییسه تغییر اولویت به سمت دانشجویان کارشناسی روزانه دادیم و براساس اعلام در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش براساس رتبه های ورودی کردیم.

به گفته خشنود اولویت  پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها دانشجویان دوره  دکتری، کارشناسی، روزانه ها و دانشجویان دختر است.

وی همچنین در خصوص افزایش هزینه دریافتی از دانشجویان بابت ارایه خدمات گفت: براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه حدود ۱۰درصد افزایش قیمت هرسال داریم

تمامی خدمات سلف سرویس به بخش خصوصی واگذار می شود

خشنود با اعلام اینکه در سال جاری تمامی خدمات سلف سرویس ها به بخش خصوصی واگذارمی شود گفت: این عملیات شامل  تهیه مواد اولیه، پخت و توزیع غذاهاست؛ این در حالی است که در دوره های قبل این فرآیند درزمره وظایف دانشگاه بود.

وی همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ارایه خدمات در تعدادی از سلف سرویس ها به صورت آزمایشی به بخش خصوی واگذار شد و نتیجه مثبت دریافت کردیم خاطرنشان کرد: براساس تجربه موفق سال گذشته ارایه خدمات به طور کامل واگذار می شود؛ چرا که ملاک موفقیت رضایتمندی دانشجویان، استادان و کارکنان است که  دوره آزمایشی گذشته منجر به افزایش رضایتمندی شده بود.