تاریخ : 1397,شنبه 31 شهريور17:02
کد خبر : 283000 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

توضیح معاون وزیر علوم درباره دلیل تأخیر در اعلام نتایج ارشد آزاد

معاون آموزشی وزارت علوم درباره دلیل تأخیر در اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نتایج را دیر به ما اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجتبی شریعتی نیاسر امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: از دو سال پیش نظام رتبه بندی ملی را مطرح کرده ایم، موسسات متناسب با مقیاس عملکردی در چند سطح، سطح بندی شده اند و این به معنی درجه بندی نیست به معنای هم قیاس قرار دادن مراکز است. همچنین به دانشگاه ها اجازه داده شده است امکان تعامل با دانشگاه های معتبر دنیا را فراهم کنند.

توضیح درباره دیر اعلام شدن نتایج کارشناسی ارشد آزاد
وی درباره دیر اعلام شدن نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و حذف برخی رشته محل های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت:دانشگاه  آزاد نیز مانند دیگر زیرنظام هاست و تفاوتی با آنها ندارد. باید کد رشته محل های تمام زیرنظام ها به سازمان سنجش برای بررسی ارائه شود. دانشگاه آزاد از این قاعده مستثنی نیست در این میان ممکن است چند مورد نیز حذف و یا اضافه شود.

شریعتی نیاسر تأکید کرد: آنچه که باعث می شود اشکالی به وجود آید این است که قانونمند عمل نمی کنیم، وقتی اعلام می شود نظام یکپارچه سنجش و پذیرش یعنی تمام زیرنظام ها باید از کانال سازمان سنجش عبور کنند و بعد درباره اعلام نتایج زمانی را اعلام کنند. وقتی جلوتر اعلام می شود این مشکلات پیش می آید. با این وجود باز کارشناسان شورای گسترش ظرف یک روز تمام کد رشته های این دانشگاه را بررسی و اعلام کرده اند و بیش از ۹۶ درصد رشته محلها تایید شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد می توانست همانند سال گذشته ۷ یا ۸ شهریور نتایج را مشخص و به سنجش اعلام کند نه اینکه ۲۴ شهریور که یک روز مانده مهلت تمام شود نتایج را اعلام کند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: من خدمت دکتر تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد ارادت دارم باید با هم همفکری کرده و این موضوع را حل کنیم و دانشجویان نیز باید حواس شان به رشته محل هایی که انتخاب می کنند باشد تا مجوز قانونی داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر رشته ای از قبل مجوز داشته باشد و در سامانه وزارت علوم وجود داشته باشد حذف نمی شود مگر آنکه برنامه آن منسوخ شده باشد و یا در پردیسی باشد که خود مجوز نداشته باشد.