تاریخ : 1397,چهارشنبه 04 مهر01:02
کد خبر : 283646 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کاهش اجاره خوابگاه‌های دانشگاه بناب به دلیل مشکلات اقتصادی

معاون دانشجویی دانشگاه بناب گفت: دانشگاه بناب بر خوابگاه‌های خودگردان نظارت کامل دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی سعی کردیم اجاره‌بها خوابگاه کمتر از سال قبل باشد تا فشار مالی به دانشجویان وارد نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هادی رزقی ملکی، معاون دانشجویی دانشگاه بناب در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان آماده شده است.

رزقی ملکی تصریح کرد: دانشگاه بناب در مجموع یک خوابگاه مِلکی متشکل از سه ساختمان داخل دانشگاه دارد که تمامی دانشجویان دختر در این خوابگاه اسکان می‌یابند.

معاون دانشجویی دانشگاه بناب تصریح کرد: دانشگاه بناب خوابگاه مِلکی برای آقایان ندارد و در سال‌های قبل دو خوابگاه خودگردان آقایان داشتیم که با توجه به افزایش دانشجویان امسال یک خوابگاه دیگر اضافه شده است.

وی در مورد نظارت بر خوابگاه گفت: دانشگاه بناب نظارت کامل بر خوابگاه‌های خودگردان دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی سعی کرده ایم، اجاره بها خوابگاه کمتر از سال قبل باشد تا فشار مالی به دانشجویان وارد نشود.

معاون دانشجویی دانشگاه بناب با اشاره به ثبت نام دانشجویان برای خوابگاه بیان کرد: دانشجویان ورودی سال‌های گذشته در اردیبهشت ماه برای خوابگاه ثبت نام کرده اند و برای دانشجویان ورودی جدید هنگام ثبت نام، خوابگاه به آن‌ها تعلق می گیرد.

وی گفت: سیاست دانشگاه به گونه‌ای است که خوابگاه‌ها را از لحاظ رفاهی طوری برای دانشجویان پسر مهیا کنیم که تمایل به اجاره خانه در بیرون نداشته باشد؛ کما اینکه در دفترچه کنکور آمده است که دانشگاه بناب هیچ تعهدی در مورد خوابگاه ندارد؛ همچنین سعی کرده ایم حتی دانشجویانی که از شهر‌های نزدیک می‌آیند، ولی رفت و آمد برایشان مشکل است نیز بتوانند از خوابگاه استفاده کنند تا در آرامش مشغول به تحصیل شوند.

رزقی ملکی با اشاره به تعمیرات در خوابگاه ملکی دردانشگاه بناب گفت: امسال محوطه خوابگاه دخترانه را آسفالت کرده ایم تا بدین صورت فضای ورزشی برای دانشجویان ایجاد شود. همچنین برای هر اتاق یک یخچال خریداری شده است.