تاریخ : 1397,پنجشنبه 05 مهر15:54
کد خبر : 283916 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

گزارشی ساده و دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود؛

دانشگاهت رو بشناس

نشریات دانشجویی در هفته‌های اول دانشگاه به بررسی امکانات، تسهیلات دانشگاه، زندگی دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی، خوابگاه‌، روابط دختر و پسر و... پرداخته اند و سعی داشتند تا حدی دانشجویان ورودی رافضای غالب دانشگاه آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در هفته اول مهرماه، تشکل‌ها و مدیر مسئولان نشریات دانشجویی سعی کردند با توجه به حضور دانشجویان جدیدالورود و شروع سال تحصیلی محتوای نشریه خود را به این سمت ببرند، که همین مسئله باعث تحریر سوژه‌های جالبی از سوی نشریات شده‌است.

نشریات دانشجویی در هفته‌های اول دانشگاه به بررسی امکانات، تسهیلات دانشگاه، زندگی دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی، خوابگاه‌، روابط دختر و پسر و... پرداخته اند و سعی داشتند تا حدی دانشجویان ورودی رافضای غالب دانشگاه آشنا کنند.

به همین خاطر نمونه‌ایی از این نوع گزارش را در گزارش سردبیر نشریه دانشجو که به بررسی اماکن وامکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه پرداخته و سعی برآن داشته‌است که با زبان محاوره‌ایی کلیت این فضای آکادمیک را برای دانشجویان جدیدالورود تشریح کند مشاهده می‌کنید؛ متن کامل گزارش نشریه دانشجو:

سلام خدمت دانشجویان ورودی، به دانشگاه خوش آمدید به مکانی که قراره چهار سال تمام از عمر و جوانی‌اتان را در آن بگذرانید پس حسابی حواستان را برای نوع ورود و شروع فعالیت در دانشگاه را جمع کنید.

حالا خوبه که بریم و یه چرخی تو دانشگاه بزنیم و با امکانات و مکان‌های مختلف دانشگاه آشنا بشیم.

کارت شما، نشان‌ دهنده هویت شماست

اول از همه قبل از این که بخوایم با هم دیگه بریم و دانشگاه رو بشناسیم باید یادتون باشه که کارت دانشجویی نشان دهنده هویت شماست و اگر همراهتون نباشه با حراست محترم سر و کار دارید پس در نگه داری آن کوشا باشید.

پاتوق دانشگاه رو یاد بگیر

اولین جایی رو که باید بشناسید بوفه دانشگاهه، بوفه رو از همین اول باید بشناسید چرا که تو این چهار سال خیلی باهاش کار خواهید داشت؛ بوفه درکنار باشگاه بدن سازی و استخر دانشگاه جز پرمخاطب‌ترین اماکن دانشگاه هستند؛ مطابق با آماری که ناسا منتشر کرده دانشجویان 36% وقت خودشون رو تو بوفه و 60% دیگه رو هم در اماکن ورزشی دانشگاه سپری می‌کنند.

رستوران پنج ستاره

رتبه بعدی در پر مخاطب ترین مکان‌ها برمی‌گرده به سلف، سلف همون رستوران پنج ستاره‌است که تو دانشگاه بومی سازی شده؛ اون چیزی که بیش از هر چیزی برای مسئولین سلف مورد اهمیت هستش کیفیت غذا و رضایت دانشجو است و اون رو با هیچ چیز دیگه‌ایی عوض نمی‌کنن.

راستی یادتون نره چند روز زودتر باید غذا رو رزرو کنید مگر نه گرسنه می‌مونید که تو دانشگاه خوارزمی دو روز زودتر رزرو کردن کافیه.

کتابخونه

مکان بعدی کتابخونه‌است مکانی که با اجازه بزرگ‌ترها فضایی برای مطالعه است پس سکوت را حتما رعایت کنید؛ همیشه یادتون باشه که قرار نیست همه کتاب‌هایی رو که استاد معرفی می‌کنه رو بخرید بلکه می‌تونید اونها رو از کتابخونه یا سال بالایی هاتون به امانت بگیرید.

دفنر آموزش

یکی از جاهایی که اعصاب مبارک خیلی باید خرج بشه آموزش هستش؛ اگر مشکلات آموزشی داری، اگر آلزایمر گرفتی و رمز ورود به سیستم آموزشیت رو فراموش کردی، اگر گواهی اشتغال به تحصیل خواستی و یا خدایی نکرده خواستی درسی رو حذف اضطراری و یا پزشکی کنی باید بری دفتر آموزش رشتتون.

سیب زمینی نباشید

حالا بریم یه سری هم به تشکل‌های دانشگاه بزنیم.

تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی، نشریات دانشجویی مجموعه‌های دانشجویی هستند که افراد برای هدف مشخصی دور هم جمع می‌شن از اهداف علمی بگیر تا سیاسی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و...؛ درسته کار اصلی دانشجو تحصیل علم هستش ولی کنار جویدن کتاب‌ها و مطالعه دروس نباید از وظیفه و نقش اجتماعی خودمون در دانشگاه و کشور غافل بشیم؛ در کل سیب زمینی بودن چیز خوبی نیست چه در عرصه علمی، چه در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پس سعی کنید دانشجو موثری باشید در جامعه.

البته در انتخاب تشکل و مجموعه دانشجویی مناسب در دانشگاه دقت کنید و با توجه به علایق و عقاید خودتون در یکی از اونها فعالیت کنید.

از دانشگاه کمک بگیر

راستی تا یادم نرفته بگم که دانشگاه دو اداره مهم داره یکی اداره مشاوره یکی هم اداره رفاه که می‌تونید از اولی مشورت بگیرید و از دومی وام، البته کمک ها و خدمات دیگه ایی هم ارائه می کنند که می‌تونید خودتون کشف کنید.

خوابگاه

و رسیدیم به آخرین مکان مهم دانشگاه که اسمش رو گذاشتن خوابگاه دانشجویی.

خوابگاه دانشجویی برعکس اون چیزی که از اسمش معلومه صرفا مکانی برای خواب و استراحت نیست و به نوعی خونه جدید شماست که قراره 4 سال اونجا مستآجر بشینید البته با شرایط خاص خودش که تو گزارش اول نشریه کاملا توضیح دادیم آشنا هستید.

خوابگاه متاسفانه گاهی اوقات بستر خوبی در دانشگاه الظاهر نبوده و باعث رواج مسائلی مانند: اعتیاد، تنبلی، درس نخواندن و ... شده که باید از همون اول به صورت جدی پیگیر باشی تا گیر این وضعیت‌ها نیفتی.

با وجود همه اینها با داشتن دوستان سالم می‌تونید از سلامت خوابگاه کمال استفاده رو ببرید.

در آخر هم آرزوی موفقیت تو دانشگاه رو براتون دارم و امیدوارم که چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ فعالیت های دانشجویی در دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین دانشگاه کشور خوب بدرخشید.


کد خبرنگار : 83