تاریخ : 1397,چهارشنبه 11 مهر14:47
کد خبر : 284747 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

نقد و بررسی نشریات دانشجویی در هفته دوم مهرماه؛

طراحی‌های دوست داشتنی و نزدیک‌تر با دانشجو +دانلود

گزارشی درباره حقوق دانشجویی و موضوع سیگار از دیگر سوژه هایی است که این نشریه در این شماره به آن اشاره کرده است. از نقاط مثبت این نشریه تصویرسازی جلد این شماره است ولی نبود ردی از مسائل دانشگاه علوم پزشکی تبریز می تواند یک امتیاز منفی قلمدار شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته دوم مهرماه نیز به پایان رسید و نشریات دانشجویی دومین شماره خود را نیز پشت سر گذاشتند. هرچه که نشریات در هفته اول مهرماه به دنبال معرفی خود به دانشجویان جدیدالورود بودند در هفته دوم مهرماه به مسائل مرتبط دانشگاه و مسائل سیاسی و اجتماعی کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید// نقد و بررسی نشریات دانشجویی در هفته اول مهرماه

خبرنامه دانشجویان ایران در هفته دوم مهرماه به سراغ پنج نشریه ای رفته است که صاحبان آنها خواستار نقد و بررسی بودند.

«خبرنامه دانشجویان ایران» سعی دارد به صورت هفتگی سوژه های منتشر شده در نشریات دانشجویی را به نقد و بررسی بکشاند، صاحبان نشریه می توانند فایل نشریه خود را به @iusnews در شبکه های اجتماعی به ما ارسال کنند.

1- مکث
نشریه دانشجویی "مکث" به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد شماره جدید خود را به مسائل دانشجویی و توصیه به ترم جدیدها اختصاص داده است، "این همه درس بخوانیم و ندانیم که چه" عنوان اصلی این شماره مکث است که با توجه به استفاده از فونت نستعلیق و ناخوانا بودن تیتر به عنوان ضعف این شماره میتوان در نظر گرفت، از دیگر نقاطع ضعف این نشریه ایرادات ویرایشی و نگارشی است که در برخی از گزارش ها نمود بارزی دارد. از نقاط مثبت نشریه نیز می توان به صفحه آرایی خوب و دانشجو پسند و استفاده از دو رنگ مشکی و سبز که البته هویت سیاسی صاحب امتیاز آن است، اشاره کرد.

دانلود این نشریه از اینجــا

 

2- درددل
نشریه دانشجویی «درددل» که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر می شود، سوژه این هفته خود را به اظهارات اخیر وزیر بهداشت با عنوان "پاسخگویی مالشی" اختصاص داده است، و آن را توهین علیه مردم دانسته است. گزارشی درباره حقوق دانشجویی و موضوع سیگار از دیگر سوژه هایی است که این نشریه در این شماره به آن اشاره کرده است. از نقاط مثبت این نشریه تصویرسازی جلد این شماره است ولی نبود ردی از مسائل دانشگاه علوم پزشکی تبریز می تواند یک امتیاز منفی قلمدار شود.

دانلود این نشریه از اینجــا

3- 1979
نشریه بعدی، هفته نامه دانشجویی 1979 به صاحب امتیازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت است، این نشریه دو صفحه ای و البته رنگی هرچند در تیتر یک خود یک موضوع دانشگاهی را سوژه خود قرار داده است اما سوژه های کار شده در این شماره رنگ و بوی دانشجویی و ندارد و تحریریه این نشریه در این شماره به سوژه های سیاسی و فرهنگی پرداخته اند. البته طراحی صورت گرفته نیز چنگی به دل نمی زند.

نشریه دانشجویی

دانلود این نشریه از اینجــا

4- اندیشه
گاهنامه "اندیشه" به صاحب امتیازی کانون فرهنگی دانشگاه اراک دیگر نشریه ای است که خواستار نقد این شماره شده است، هر چقدر جلد تیتر و عکس یک این نشریه در این شماره قابل توجه است اما هرچه به صفحات دیگر نگاهی بیندازیم ضعف طراحی و نداشتن یک لایوت هر خواننده ای را خسته می کند، مصاحبه با یک دانشجوی خارج رفته از امتیازات مثبت این شماره می توان نام برد.

دانلود این نشریه از اینجــا

5- پابرهنه
و "پابرهنه" به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در شماره جدید، ضمن معرفی تشکل خود، اطلاعات خوبی را در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار داده است. امتیاز مثبت این شماره طراحی دانشجو پسند و استاندارد نشریه نویسی و استفاده از تصاویر مرتبط و دسته بندی شده است اما انتشار یک نشریه دانشجویی رنگی شاید یک امتیاز منفی در اختیار تحریریه قرار دهد.

پابرهنه

دانلود این نشریه از اینجــا


کد خبرنگار : 16