تاریخ : 1397,شنبه 14 مهر14:30
کد خبر : 285104 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

بعد از یک هفته از اظهارات عجیب قاضی‌زاده در نشریه دانشجویی منتشر شد؛

ناگفته‌های تازه نماینده دانشجویان در جلسه پرحاشیه با وزیر بهداشت

بیایید آزادانه و بدور از هرگونه تعصبی نقدهای ما را با مسئولی بخوانید که فکر میکردیم قرار است منصفانه شنوای دغدغه هایمان باشد اما با معنای جدیدی از تکفیر، خیانت به انقلاب، تروریسم، بی دینی و بی عقلی از نظر وزیر بهداشت آشنا شدیم.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته بود که اظهارات وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حواشی زیادی همراه شد(اینجــا)، این حواشی آنجایی بیشتر شد یکی از نمایندگان دانشجویی به نقد هاشمی در مسائل حوزه پزشکی  پرداخت که واکنش تند وزیر بهداشت همراه شد.

پس از این ماجرا بود که زینت الشریعه فروزان عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز که نماینده دانشجویان در آن جلسه بود، ابعاد جدیدی از اظهاراتش را در آن جلسه در نشریه این دانشگاه منتشر کرده است، که در ادامه می خوانید:

توجه شما را به خاطره دانشجویی جلب می‌کنم که به‌خاطر عدالت‌خواهی‌اش متهم به تکفیر شد. ساعت حدود 12 شب بود که متوجه شدم جلسه‌ای با وزیر داریم. قبل از خواب به این فکر می‌کردم که این نشست فرصت بسیار خوبی‌ است تا دغدغه‌های هموطنانم را در رابطه با حوزه مسئولیت ایشان مطرح کنم. با شوق و ذوق بسیار شروع به نوشتن کردم، در‌حالی‌که مدام به خود گوشزد می‌کردم فارغ از نگاه سیاست‌زده، مستقلانه رفتار کرده و فقط از دردهای مردم بگویم. صندوقچه گله‌مندی ذهنم را باز کردم و از دردها و مشکلاتی نوشتم که از نگاه‌های غمگین مردم کوچه و بازار می‌خواندم. از مشکلات حوزه درمان گفتم، از برخوردهای تحقیرآمیز برخی پزشکان، از استیصال چشمان آن پیرمرد بجستانی، از نارضایتی مادرانی که ساعت‌ها پشت در اتاق تنها متخصص اطفال شهر کوچک‌شان منتظر می‌مانند و از پزشک پاسخ مناسبی نمی‌گیرند، از کمیاب شدن دارو گفتم که دردی‌ است بر قلب مردم متوسط و فقیر جامعه. وقتی  داشتم حرف‌هایم را مرور می‌کردم، به خود می‌بالیدم که قرار است حنجره مردم باشم. در خیالبافی‌هایم به این می‌اندیشیدم که مسئولان همچون پدری بزرگوار دردهای ما را می‌شنوند اما با صحنه دیگری مواجه شدم.

بیشتر بخوانید// نماینده دانشجویان در نشست با وزیر بهداشت چه گفت؟ +فیلم

"شما تکفیری هستید ببینید چقدر در حادثه اهواز سهم داشتید".

اشتباه نکنید! اینها صحبتهای سردار سلیمانی خطاب به ابوبکر البغدادی نیست! اینها صحبتهای وزیر بهداشت خطاب به دانشجوییست که از درد مردم گفت.

ناگفته‌های تازه نماینده دانشجویان در جلسه پرحاشیه با وزیر بهداشت

آقای وزیر از دوستی چندین ساله خود با شهید بهشتی سخن به میان آورد. مگر ما جز مرام شهید بهشتی عمل کردیم که فرمودند: دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود.

اما ظاهرا بیدار کردن آقای وزیر چندان برایشان خوشایند نبود و امروز روی سخن بنده با ایشان نیست که گفتنیها را گفته و جز ناسزا پاسخ دیگری نگرفتیم. روی سخن ما با شما دانشجویان آگاه است.

بیایید آزادانه و بدور از هرگونه تعصبی نقدهای ما را با مسئولی بخوانید که فکر میکردیم قرار است منصفانه شنوای دغدغه هایمان باشد اما با معنای جدیدی از تکفیر، خیانت به انقلاب، تروریسم، بی دینی و بی عقلی از نظر وزیر بهداشت آشنا شدیم.

بیشتر بخوانید// پایان قاضی‌زاده با توهم فرقانیسم؟

از پذیرش دانشجویان خارج کشور در معتبرترین دانشگاه ها بواسطه پول اعتراض کردیم و تکفیری خوانده شدیم. از وزیر بهداشت دعوت کردیم هنگام گردو غبار شدید به اهواز بیاید تا وضعیت دلخراش اورژانس های شهر را ببیند و با قاتلان مردم اهواز در یک گروه قرارمان دادند. ما حرف حق زدیم و معتقد هستیم که بهترین ملاک جداکننده حق از باطل با این گفتمان است. آقای وزیر با بی احترامی ها و بی منطقی های خود ثابت کردند که نقدهای ما بجا بوده است که نتوانستند برای رد آنها ادله محکمی بیاورند. اما این ماجرا برای همه ما یک تجربه بزرگ داشت که دیوارنوشته ای در گرین لاین دانشگاه آنرا به بهترین شکل بیان میکند: "با لجوج مباحثه نکن و با اهل تهمت مصاحبت نداشته باش"


کد خبرنگار : 16