تاریخ : 1397,یکشنبه 15 مهر14:10
کد خبر : 285282 - سرویس خبری : خبرنامه

قرائت نامه رهبر انقلاب توسط لاریجانی در جلسه امروز

نشست علنی مجلس برای بررسی یکی از لوایح FATF در حال برگزاری است.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» یکی از لوایح «FAFT» صبح امروز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در این جلسه، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین رحمت‌الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجلس حضور داشتند.

**  علی لاریجانی در جلسه علنی امروز، در پاسخ به اخطار سیدحسین نقوی‌حسینی درباره معایب (FATF)، نامه مقام معظم رهبری که از سوی دفتر ایشان به رئیس مجلس ابلاغ شده است را قرائت کرد.

متن نامه رهبری به شرح زیر بود:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛
در پی استفساریه تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی، به دنبال فرمایشات معظم‌له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند" آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع‌به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفتم، مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود، نه کنوانسیون خاص، لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، تدبیر فوق قبلا در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود".