تاریخ : 1397,چهارشنبه 18 مهر18:40
کد خبر : 285800 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سجاد اسدی:

کاروان سفیران روح الله راهی کربلا می‌شود

سجاد اسدی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور از حضور این تشکل در جمع پیاده روان اربعین ابا عبداللله الحسین خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سجاد اسدی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» ضمن مهم دانستن این حرکت عظیم و زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی بیان داشت: یقینا یکی از وظایف تشکل های اسلامی پر رنگ کردن نور دینی و سبک زندگی دینی در زندگی فردی و تشکیلاتی افراد است. این امر موجب شده است که اتحادیه انجمن هاس اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به فکر استفاده از فضای معنوی اربعین باشد و یقینا این کاروان می تواند در افزایش شور و شعور حسینی تأثیر بسزایی داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با اشاره به نامگذاری این کاروان بنام "کاروان سفیران روح الله" بیان داشت: کاروان راه پیمایی " سفیران روح الله"  کاروانی ست که تمامی اعضای شرکت کننده ی آن از اعضای دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور خواهند بود. برنامه ریزی ها و تدارکات این کاروان کاملاً دانشجویی و از اعضای این اتحادیه هستند.

وی با اشاره به این که "کاروان سفیران روح الله" به عنوان اولین کاروانی که از سمت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به قصد زیارت اربعین حرکت خواهد کرد، بیان داشت: شعار این کاروان "تجمعنا محبت الحسین" خواهد بود، بخش های فرهنگی مختلفی برای این اردو آماده شده است، که بخش مهم آن که توسط کمیته ی بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در حال پیگیری است و آن دیدار و ارتباط با دانشجویان جهان اسلام است و دانشجویان کشورهای مختلفی است که در راهپیمایی اربعین حضور خواهند داشت.

اسدی پیرامون زمان و نحوه ی برگزاری این کاروان افزود: "کاروان سفیران روح الله" از 2 تا 11 آبان ماه برگزار خواهد شد، این کاروان 2 آبان ماه از تهران به قصد نجف معلی حرکت کرده و 11 آبان ماه در تهران خواهد بود. این کاروان با سه اتوبوس و جمعیتی معادل 130 نفر به قصد زیارت سالار شهیدان حرکت خواهد کرد و همه ی اعضای آن از آقایان هستند.

اسدی در مورد نحوه ی تأمین هزینه های این کاروان دانشجویی بیان داشت: هزینه ی راهپیمایی اربعین امسال با توجه به شرایط ارزی بالا رفته است، هزینه ی کاروان در حدود یک میلیون صد و یا دویست هزار تومان خواهد بود. اما در حال تلاش جهت فراهم آوردن تسهیلات برای دانشجویان خواهیم بود تا با شرایط مالی بهتری در کاروان شرکت داشته باشند. قسمتی از این هزینه ها توسط خیرین و بخشی نیز توسط کمک های قرض الحسنه با باز پرداخت اقساطی تأمین خواهد‌‌‌ شد.

*گزارش از امین خلیق


کد خبرنگار : 86