تاریخ : 1397,جمعه 20 مهر15:05
کد خبر : 285962 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کمک تسهیلاتی آمریکا به شورای نظامی منبج در سوریه

آمریکا در راستای توافق منبج، به نهاد موسوم به شورای نظامی منبج که وابسته به کُردهای تحت حمایت خود است، نفربر زرهی تحویل داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روند حمایت آمریکا از عناصر گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر عناصر آن کُرد هستند- همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری العالم گزارش داد که که آمریکا طی روزهای گذشته شماری از نفربرهای زرهی خود را به نیروهای موسوم به «شواری نظامی منبج» -وابسته به نیروهای دموکراتیک- در شهر منبج واقع در استان حلب (شمال سوریه) تحویل داده است.

منابع وابسته به معارضان اعلام کردند که این خودروهای زرهی از نوع «کوگار» است که با هدف انجام گشت‌زنی مشترک بین نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و شورای نظامی منبج به این شورا داده شده است.

به گفته این منابع، چنین اقداماتی در راستای ایجاد «نظام امنیت داخلی» است که قرار است آمریکا در منطقه منبج بر آن نظات کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز پنجشنبه (روز گذشته) در همین راستا اعلام کرد که اجرای توافق منبج با آمریکا به تعویق افتاده است.

ترکیه و آمریکا در مارس گذشته به توافق رسیدند که «یگانهای مدافع خلق» کُرد از منبج خارج شوند و نیروهای آمریکایی امنیت و ثبات این شهر را حفظ کنند.

بر اساس توافق منبج، گشتی‌های مشترک ترکیه و آمریکا تشکیل، یگانهای مدافع خلق کُرد به سمت شرق فرات خارج و یک «شورای مدنی» نیز ایجاد خواهد شد.

یگانهای مدافع خلق کُرد که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می‌داند پس از این توافق اعلام کرد که قصد دارد مستشاران نظامی خود را از منبج خارج کند.

شورای نظامی منبج نیز 24 تیر ماه گذشته اعلام کرد که یگانهای مدافع خلق به صورت کامل از منبج خارج شده‌اند.