تاریخ : 1397,جمعه 20 مهر20:09
کد خبر : 285989 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دیدار اعضای اتحادیه انجمن اسلامی مستقل با ضرغامی

اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی دیدار و گفت وگو کردند.

* انعکاس «عقلانیت انقلابی» در اظهارات اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

ضرغامی امروز با اشتراک گذاشتن تصویر زیر در صفحه توئیترش نوشت: « صبحانه با انجمن اسلامی دانشجویان مستقل؛ شعارشان «عقلانیت انقلابی» است. این ویژگی در تمام اظهارات آنان به خوبی منعکس بود. برخی نقاط مثبت و منفی کارنامه مدیریتی مرا با صراحت گفتند. از آنان ممنونم. معتقدند که بسیاری از اصولگرایان با بدنه‌ جامعه بیگانه هستند و ...»

وی ادامه داد: « مردم را به درستی درک نمی‌کنند.« با آنان موافقم. می‌گویند: «نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز»! هم جزء لاینفک مواضع آنهاست. در تأیید آنان شعار معروف دوران انقلاب را یادآور می‌شوم. وقتی می‌گفتیم: «حکومت اسلامی آری، حکومت خودکامان هرگز»! «به سلطه جویان شرق و غرب، فروش خاک ایران هرگز.»

ضرغامی همچنین می‌نویسد: « نسبت به رویکرد رفتاری و فکری من نظر مثبت دارند و آن را اقدام مهمی در ارتباط با بدنه جامعه می‌دانند. اجمالاً عنوان «مستقلین» برازنده آنها هست. تلاش می‌کنند تا از این ویژگی فاصله نگیرند. می‌خواستیم اولین بازی «گل کوچک» را استارت بزنیم. وقت نشد!»

* انتقاد و تقدیر دانشجویان در صبحانه صمیمی با عزت الله ضرغامی

علیرضا فیروزی  اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با این دیدار در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: به اتفاق جمعی از دوستان به صرف صبحانه میهمان آقای ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما بودیم.

وی ادامه داد: در این جلسه از مرور تاریخچه  جنبش دانشجویی و نقد جریانات سیاسی گرفته تا مسائلی همچون  عقلانیت انقلابی، شفافیت، مسائل اقتصادی،  معیشت و مشکلات مردم، عدالت در ابعاد مختلف، بحث کردیم.

وی تاکید کرد: آقای ضرغامی در زمینه  عدالت آموزشی معتقد بود اوضاعی که بعضی از وابستگان قدرت و ثروت، با  مدارس غیرانتفاعی یا  دانشجوی پولی در کشور ایجاد کرده اند، تفاوت چندانی با طبقه بندی های اشرافی و غیر اشرافی چندصد سال پیش در زمان ساسانیان و ... که حق تحصیل را فقط برای طبقه های بالا محفوظ می دانستند، ندارد.

فیروزی تصریح کرد: در این دیدار به خاطر برخی مواضع سیاسی یا عملکردشان، مثل عدم استفاده از نیروهای جوان و متعهد و کادرسازی در زمان ریاست رسانه ملی، انتقاداتی مطرح کردیم و جاهایی هم بخاطر خیلی از اقدامات و نقاط مثبتشان از جمله دید اجتماعی و فهم رسانه ای که دارند ( مصداقش پیج اینستاگرامی ایشان) تقدیر کردیم.

فیروزی همچنین تاکید کرد: چیزی که برایم جالب بود این بود که همه موارد را جز به جز روی تابلوی وایت برد اتاقش برای پیگیری یادداشت کرد. مباحث دیگری هم نگفته ماند که قرار شد در جلسات بعدی پیرامونش بحث کنیم.

ا‌‌‌‌‌‌‌ین فعال دانشجویی اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدیر، چه در جمهوری اسلامی باشد چه در بلاد کفر، باید انتقادپذیر باشد. باید بجای اینکه مثل فلان وزیر در ناکجا آباد از کوره در برود و دیگران را تکفیر کند، نقدها را و متعاقبش راهکارها را با صبر و حوصله بشوند و با ادب پاسخ دهد. دیدن این روحیه در مهندس ضرغامی، جلسه را برایم شیرین تر کرد و ازاین رو فارغ از نقدها و مسائل سیاسی و نیت خوانی هایی که احتمالا صورت خواهد گرفت، ایشان را مدیری شایسته می دانم.

وی در آخر هم تصریح کرد: از آقای ضرغامی برای حضور پررنگ تر در محافل دانشجویی دعوت کردیم که پذیرفت و انشالله پیگیر این موضوع خواهیم شد.


کد خبرنگار : 83