تاریخ : 1397,سه شنبه 24 مهر23:03
کد خبر : 286644 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

داروهای کدئین‌دار به عراق نبرید

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان گفت: دولت عراق داروهای کدئین‌دار را به عنوان مواد مخدر در نظر می‌گیرد و حمل داروهای کدئین‌دار در عراق ممنوع است و مجازات سنگینی در پی دارد.

 به گزارش خبرنامه دانشجویان ایرا به نقل از تسنیم، یاسر ساعدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی هلال احمر دشت آزادگان برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی10 پست موقت امداد و نجات از منطقه عین 2 تا مرز چذابه برای خدمات‌رسانی به زائران مستقر شده است.

وی افزود: 35 امدادگر و 5 خودروی فوریت‌های اضطراری در مسیر چذابه قرار دارند و در مسیر شهرهای شوشتر، مسجدسلیمان، دزفول، دشت آزادگان و هویزه 10 پست امدادی قرار دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان با بیان این که 5 دستگاه خودروی فوریت‌های اضطراری با هدف انتقال سریع بیماران و مصدومان احتمالی در قرارگاه چذابه پیش‌بینی شده است بیان کرد: همچنین یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار در قرارگاه مرکزی چذابه (مین زدایی) به منظور برقراری ارتباط سیار میان واحدهای امدادی مستقر شده است.

وی با اشاره به تقاضای فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان از استاندار خوزستان مبنی بر ضرورت حضور اکیپ امدادی هلال احمر در کنار مرزبانی برای خدمات‌رسانی به مصدومان و بیماران احتمالی گفت: مانند سال‌های گذشته خودروهای فوریت اضطراری به صورت متناوب در مرز در کنار نیروهای مرزبانی برای امدادرسانی فوری به موارد احتمالی بیماری و مصدومیت در مرز حضور دارند.

ساعدی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال وقوع بارندگی و ابتلا به بیماری برخی زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به این که مسائل بهداشتی در عراق چندان رعایت نمی‌شود توصیه اکید می‌کنیم که تنها از آب بسته‌بندی شده استفاده کنند و از خوردن غذاهای مشکوک و تردد در کنار افراد ناشناس به طور جدی پرهیز کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان عنوان کرد: عوامل امدادی هلال احمر در طول مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و در صورت نیاز از خدمات هلال احمر نظیر دارو و راهنمایی استفاده کنند.

وی با اشاره جرم انگاری حمل داروهای کدئین‌دار و مواد مخدر در عراق و مجازات سنگین و زندانی شدن در این کشور تصریح کرد: به زائران اربعین توصیه و تأکید می‌کنیم به هیچ عنوان داروهای کدئین‌دار و مواد مخدر با خود در طول مسیر پیاده روی اربعین در عراق حمل نکنند زیرا دولت عراق داروهای کدئین‌دار را به عنوان مواد مخدر در نظر می‌گیرد و حمل این داروها در عراق ممنوع است و مجازات سنگینی در پی دارد.

ساعدی با اشاره به زائران سالمند افزود: متأسفانه سال گذشته به دلیل گم شدن افراد سالمند توصیه می‌کنیم در مسیر پیاده‌روی اربعین حتما فردی را با خود به عنوان همراه داشته باشند.