تاریخ : 1397,شنبه 28 مهر03:41
کد خبر : 287008 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

انتخابات شورای صنفی دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد گفت: انتخابات شورای صنفی دانشگاه بجنورد 21 آبان برگزار می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان از ۲۹ مهرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا چاه بلندی، نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: در وهله‌ اول دانشجویان برای وارد شدن به شورای صنفی، باید آیین نامه شورای صنفی را از کانال شورای صنفی و یا سایت وزارت علوم دریافت و آن را مطالعه کنند تا از شرایط ثبت نام در انتخابات آگاه شوند.

چاه بلندی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان از ۲۹ مهرماه آغاز خواهد شد و تا تاریخ هفتم آبان ماه ادامه دارد و در نهایت بیستم همین ماه انتخابات برگزار خواهد شد و این انتخابات به دلیل درخواست دانشجویان و براساس تصمیم کادر اجرایی و بر خلاف دو دوره قبلی به صورت کاغذی برگزار می‌شود.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: در این انتخابات هر فرد می‌تواند به ۱۲ نفر رای دهد و روز بعد نتایج اعلام خواهد شد. نتیجه قطعی نیز پس از تایید شورای نظارت ۲۰ آبان اعلام می‌شود.

وی افزود: از دانشجویان می‌خواهم در این انتخابات شرکت کنند. داشتن نماینده دانشجویی اهمیت زیادی دارد. درست است برخی این دیدگاه را دارند که شوای صنفی کارایی ندارد؛ اما خود دانشجویان در این چند ماه که شورای صنفی نداشتند، اهمیت شورا را بیشتر درک می‌کنند. هرچند در این مدت از ۱۲ نفر شورای قبلی ۴ نفر هنوز در شورا هستند؛ لذا محدودیت‌هایی دارند.

چاه بلندی در پایان گفت: دانشجویان برای خودشان ارزش قائل شوند و رای دهند تا در همان دور اول انتخابات تمام شود و نتایج مشخص شود.