تاریخ : 1397,دوشنبه 30 مهر02:29
کد خبر : 287331 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت در دانشگاه آزاد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته آموزش عالی این کمیسیون موضوع پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدحمایت میرزاده پس از جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که برای بررسی همین موضوع با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: این موضوع چیزی نیست که نیاز به قانونگذاری داشته باشد اما در راستای نقش نظارتی که نمایندگان مجلس دارند و به خاطر مراجعاتی که به نمایندگان شده است از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شد تا همراه با مسئولان وزارت بهداشت در این باره در کمیته آموزش عالی بحث و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش هایی از روند کار در این زمینه اخذ شده است گفت: مقرر شد کمیته آموزش عالی این کمیسیون به مسئولیت آقای دهمرده فردا با حضور مسئولان امر و مرکز پژوهش های مجلس، سازمان سنجش و نمایندگان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت بررسی های لازم را انجام دهند و نتایج آن را به صورت گزارشی روز سه شنبه به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کنند.

میرزاده افزود: همه در تلاش هستیم تا راه حلی برای حل مشکل دانشجویانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده اند پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بخشی از این دانش آموزان در بهمن پذیرش شوند افزود: در این مورد هم بحث شد و برخی از نمایندگان پیشنهاد کردند تا از ظرفیت های دانشگاه آزاد برای ترم های موجود و یا ترم های بعد در بهمن ماه ظرفیتی برای این دانشجویان ایجاد شود تا مشکل آنان حل شود.

میرزاده گفت: اما اینکه روند کار چگونه بوده است و نتایج چگونه اعلام شده و چرا این اتفاق افتاده همه سوالاتی است که باید منتظر جواب کمیته آموزش عالی بمانیم.