تاریخ : 1397,دوشنبه 30 مهر21:11
کد خبر : 287483 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وقتی عقرب چاشنی غذای دانشجوی علوم پزشکی لرستان می‌شود!

ظهر دیروز در غذای یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عقرب مشاهده و انتشار تصویر آن در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ظهر دیروز، یکشنبه ۲۹ مهرماه در غذای یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عقرب مشاهده شد و این دانشجو پس از گرفتن عکس از غذای خود آن را نزد پیمانکار آشپزخانه می‌برد؛ اما پیمانکار در ابتدا منکر وجود عقرب در غذا می‌شود و می‌گوید که یک تکه پیاز است نه عقرب! اما پس از اینکه مطمئن می‌شود که این جانور پخته شده در غذا عقرب است آن را به زمین پرت می‌کند.

البته وجود عقرب در غذای دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه خبر جدیدی نیست و چندی است که دانشجویان از کیفیت پایین غذا‌ها ناراضی هستند؛ اما مسئولان پاسخی به خواسته های آن‌ها نمی‌دهند.

ملکی: دانشجویان همواره به کیفیت غذای دانشگاه معترض بوده اند

ملکی، دبیر شورای صنفی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این باره می‌گوید: در هیمن رابطه صبح امروز برای پیگیری این موضوع با معاونت فرهنگی و دانشجویی و پیمانکار مربوطه جلسه‌ای داشتیم و خواستار پاسخگویی از پیمانکار در این باره شدیم.

وی می‌افزاید: البته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همواره نسبت به کیفیت پایین غذا معترض بوده اند و حدودا از یک هفته بعد از شروع سال تحصیلی جدید کیفیت غذای دانشگاه به شدت پایین آمد تا اینکه دیروز در غذای یکی از دانشجویان عقرب پخته مشاهده می‌شود. در همین راستا معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به پیمانکار مهلتی یک هفته‌ای داده تا تغییری مطلوب در سطح کیفی غذای سلف ایجاد کند.

شیخیان؛ پیدا شدن عقرب در ظرف غذای دانشجوی علوم پزشکی صحت دارد

علی شیخیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این باره می‌گوید: پیدا شدن عقرب در ظرف غذای دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه صحت دارد و این احتمال وجود دارد که این جانوار در مواد اولیه بوده یا در مرحل توزیع در غذا افتاده است.

وی اضافه می‌کند: در همین راستا شب گذشته با ریاست دانشگاه برای تصمیمات مدیریتی در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و امروز صبح نیز با حضور دبیر شورای صنفی دانشجویی دانشگاه و پیمانکار و مدیران مربوطه مجدا جلسه‌ای برگزار شد و در آن توضیحات لازم و توقعاتی که از پیمانکار داریم، به طور مشخص در چهار بند ابلاغ شد که مشمول تعویض برخی از عوامل اجرایی و آشپز می‌شود و پیمانکار ملزم شد تا مواد اولیه مورد نیاز خود را حداقل از یک هفته قبل در آشپزخانه داشته باشد تا بتوانیم نظارت بیشتری بر روی کیفیت مواد اولیه داشته باشیم. همچنین پیمانکار برای توزیع غذا به چهار دستگاه خودرو نیاز دارد و به ایشان به مدت یک هفته فرصت داده شده تا این خودرو‌ها را استانداردسازی کند.

شیخیان ادامه می‌دهد: تمامی این موارد باید طی یک هفته توسط پیمانکار اجرایی شوند در غیر این صورت عذر پیمانکار خواسته می‌شود و پیمانکار جدید معرفی خواهد شد؛ بنابراین دانشگاه تمام سعی خود را بر این گذاشته تا کیفیت غذای سلف دانشگاه تا جای ممکن افزایش پیدا کند.

وی می‌گوید: البته دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه سال گذشته نیز از کیفیت پایین غذا‌های سلف ناراضی بودند و به همین دلیل اقدام به تعویض پیمانکار شد و امسال نیز در ابتدای شروع سال تحصیلی کیفیت غذا مطلوب بود؛ اما پس از مدتی کیفیت غذا‌ها به شدت پایین آمد که افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش مواد می‌تواند یکی از علل کاهش کیفیت غذا از سوی پیمانکار باشد، ولی این موضوع دلیلی بر کاهش کیفیت نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور می‌شود: نبود پیمانکار در شهر یکی از علل بروز این مشکلات است و در صورتی که این نواقص از سوی پیمانکار کنونی رفع نشود، فرآیند سرویس دهی سلف به دانشجویان دولتی خواهد شد تا به کیفیتی که خواهان آن هستیم، دست یابیم.

وی تاکید می‌کند: تمام عوامل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همواره از غذا‌های سلف دانشجویی غذا می‌گیرند تا به طور دقیق در جریان کیفیت غذا و خدمات دهی به دانشجویان قرار گیرند و حتی گا‌ها در سلف دانشگاه حضور پیدا می‌کنیم و در کنار دانشجویان می‌نشینیم و به این مسئله آگاهیم که سطح کیفی غذا‌های دانشگاه به شدت پایین آمده است و تمام تلاش خود را برای حل آن به کار می‌گیریم.

بیانیه دانشگاه در خصوص پیدا شدن عقرب در ظرف غذای دانشجو

بعد از انتشار تصویر مربوط به پیدا شدن عقرب در ظرف غذای دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیانیه ای صادر کرده و در آن ذکر شده که تمام مراحل پخت و آماده سازی غذا در آشپزخانه و غذاخوری‌های این دانشگاه در تجهیزات صنعتی و در دمای بالا و بیش از هفتاد درجه حرارت صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد در این دما حداقل ظاهر فیزیکی موجود زنده احتمالی دچار تغییر شود، ولی آنچه که در تصویر رویت می‌شود، موجودی با ظاهر کاملا طبیعی و سالم است که خود محل بررسی دقیق، جدی و تشکیک دارد و انتظار می‌رفت فردی که اقدام به چنین عملی کرده، مراتب دلسوزی و حساسیت خود را به جای انتشار در فضای مجازی که صحت و سقم قضایا در آن نیاز به بررسی دارد، به عوامل نظارتی مراجعه و مراتب را برای پیگیری ابلاغ می‌کرد.