تاریخ : 1397,چهارشنبه 02 آبان13:26
کد خبر : 287763 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

برای دانشجویانی که بدنبال مقالات با کیفیت هستند؛

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان‌نامه

این سایت برای دور زدن پرداخت هزینه مقاله‌ها، از طریق پراکسی موسسه‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها امکان دانلود را فراهم می‌کند. سای-هاب را الکساندرا الباکیان از قزاقستان در ۲۰۱۱ در واکنش به قیمت بالای مقاله‌های پژوهشی تاسیس کرد. استفاده از این سایت بسیار ساده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  دیگر یک امر عادی شده است، حتی به دوران کارشناسی نیز رسیده و هیچ راه «در رویی» هم ندارد، حتی برخی اساتید برای یک درس پیش پاافتاده هم درخواست نوع بین‌المللی‌اش را دارند، چه برسد به تکلیف خانه! نامش «مقاله» است، نامی که کمتر دانشجویی با شنیدن آن احساس خوبی پیدا می‌کند. موضوعی که در این وضعیت اقتصادی، بازار خوبی برای مغازه‌های خیابان انقلاب ایجاد کرده است و این مساله دردسرهای تازه‌ای برای دانشجویان به‌وجود آورده است. اما به‌هرحال آنچه امروز تبدیل به یک «تکلیف اجباری» شده است، ارائه مقاله آن هم از نوع بین‌المللی‌اش است و اطلاع از قوانین و آیین‌نامه‌های نگارش، انتشار و توزیع آن می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه‌ها را برای یک دانشجو بگیرد. آنچه که در ادامه آمده، نکته‌های ضروری درباره نحوه ارائه مقالات است:

1- پایگاهی رسمی برای جست‌وجو در منابع معتبر پژوهشی
جست‌وجو در منابع معتبر یکی از فعالیت‌های مهم دانشجویان و پژوهشگران است و یکی از این پایگاه‌ها، سایت springer نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید در بین کتاب‌ها، مجله‌ها و مقاله‌های معتبر، کارهای پژوهشی را که مشابه با موضوع مورد مطالعه است، پیدا کنید.

پایگاه اطلاعاتی اسپرینگرلینک که از محصولات ناشر آلمانی به‌نام Springer است، از قوی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در سه حوزه علوم، فناوری و پزشکی (STM) محسوب می‌شود. در بخش کتاب‌های الکترونیکی Springer، ۳۸۰۰۰ عنوان کتاب وجود دارد.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی این پایگاه از دو طریق میسر است:
 1- نشانی مستقیم با آدرس http://www. springerlink. com/books
2- در پایگاه اصلی اسپرینگرلینک به نشانی زیر، روی لینک Books کلیک کرده و وارد صفحه اصلی کتاب‌های الکترونیکی Springer می‌شویم.

2- معرفی یک سایت دانلود مقاله‌های پولی خارجی
 سایت روسی sci-hub راهی ساده است برای آنهایی که می‌خواهند مقاله‌های پولی را که دانشجویان ایرانی به آن دسترسی ندارند، دانلود کنند. این سایت مخزنی آنلاین از 46.500.000 مقاله علمی دانشگاهی است که از طریق وبگاه آن در دسترس است. این سایت برای دور زدن پرداخت هزینه مقاله‌ها، از طریق پراکسی موسسه‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها امکان دانلود را فراهم می‌کند. سای-هاب را الکساندرا الباکیان از قزاقستان در ۲۰۱۱ در واکنش به قیمت بالای مقاله‌های پژوهشی تاسیس کرد. استفاده از این سایت بسیار ساده است؛ کافی است ابتدا در سایت اصلی که مقاله را ارائه داده، مقاله موردنظر خودتان را پیدا کنید. بعد از آن لینک مقاله موردنظر را در sci-hub کپی‌پیست کنید. این سایت مقاله را برای شما دانلود خواهد کرد.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

3- یک شبکه اجتماعی مختص محققان
ری‌سرچ‌گیت (Research Gate) یک سایت شبکه اجتماعی برای دانشمندان و محققان است که پس از عضویت در آن می‌توانید مقاله‌ها و کارهای پژوهشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، سوالات خود را از متخصصان جویا شوید، با پژوهشگران و محققان تبادل اطلاعات کنید، از انتشارات و اخبار جدید در حیطه تخصصی خود باخبر شوید و هر آنچه از یک اجتماع مجازی- علمی می‌خواهید می‌توانید در این سایت بیابید.

به‌طور خلاصه مزایای استفاده از سایت ری‌سرچ‌گیت عبارتند از:
 امکان دانلود رایگان مقاله‌های مجله‌ها و کنفرانس‌های داخلی و خارجی از جمله (IEEE)
 رایگان بودن ثبت‌نام و عضویت در سایت ری‌سرچ‌گیت
 عدم تبلیغات، اسپم، عکس و مطالب کم‌ارزش در سایت
 تفاوت اساسی با سایت‌های اجتماعی دیگر مثل لینکدین و...
 امکان پاسخ‌گیری سریع تمام سوالات علمی از بین قوی‌ترین پژوهشگران و دانشمندان دنیا به صورت رایگان
 امکان تعامل سازنده با تمامی محققان و پژوهشگران در دنیا
 امکان هماهنگی گروهی بیشتر بین اعضای یک دانشکده یا دانشگاه

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

4- دسترسی‌های تازه محققان به یک پایگاه استنادی
خیلی از دانشجویان این روزها با توجه به تعطیلات دانشگاه‌ها به فکر تکمیل کردن مقاله‌ها و تحقیقات خود هستند، که امکان دسترسی به منابع تحقیقاتی در صدر آن قرار دارد. پایگاه وب‌آو‌ساینس (Web Of Science (WOS یک نمایه استنادی علمی به‌شمار می‌رود که در سراسر جهان محققان زیادی را به خود جلب کرده است؛ این پایگاه اخیرا در به‌روزرسانی خود دسترسی‌های تازه‌ای برای دانشجویان و محققان در نظر گرفته است که در نسخه جدید می‌توان تحلیل نتایج را هم به‌صورت تصویرسازی و هم به‌صورت نمودار میله‌ای مشاهده کرد (امکان دانلود تصویرسازی‌ها نیز مهیا است). همچنین فیلتر جدیدی  برای رسیدن به بهترین نتایج دلخواه درکنار Highly Cited Papers و Hot Papers تحت عنوان Open Access قرار داده شده است که این مورد امکان جست‌وجو و بازیابی نتایج را براساس دسترسی آزاد مقاله‌ها به ما ارائه می‌دهد. مقاله‌های Open Access براساس نوع رایگان بودن به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسترسی آزاد طلایی: مقاله‌هایی که از سوی خود ناشر به صورت رایگان درآمده‌اند. دسترسی آزاد سبز: این نوع مقاله‌ها براساس پایگاه‌هایی که در آن نمایه می‌شوند رایگان شده‌اند، مانند مقالاتی که در Pubmed Central نمایه می‌شوند. دسترسی آزاد باعث می‌شود به‌راحتی از طریق یک پایگاه استنادی مانند وب‌آو‌ساینس به متن کامل مقاله‌ها دست پیدا کنید.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

5- مرجعی برای مقاله‌های تجاری
«امرالد» ناشر دانشگاهی مجله‌ها و کتاب‌های علمی در حوزه‌های تخصصی مدیریت، تجارت و بازاریابی، آموزش، علوم کتابداری، سلامت و مهندسی است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. این پایگاه در کشورهای زیادی فعالیت داشته و با بیش از ۳۰۰ کارمند و استفاده از خدمات بیش از ۱۰۶ هزار نفر به‌عنوان پژوهشگر، ویراستار و مشاور علمی در ۱۳۰ کشور جهان، به بیش از ۵۰۰۰ مرکز دانشگاهی، تجاری و اقتصادی جهان خدمات ارائه می‌کند. این ناشر با سابقه حدود ۵۰ سال در حوزه نشر، بیش از ۳۰۰ ژورنال تخصصی (Journals)، بیش از ۲۶۵۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۵۰ منبع آموزشی (Teaching Case)، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مجموعه در حوزه تخصصی تحت پوشش را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد. برای تهیه این مجموعه مدیریتی، ۹۸ دانشگاه و مدرسه عالی بازرگانی (Business School) از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان با امرالد همکاری می‌کنند. محصولات امرالد به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند: 1- Emerald Full-text (متن کامل) با پوشش موضوعی: مدیریت، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، کتابداری، مهندسی مکانیک، الکترونیک و مهندسی الکترونیک  2-Emerald Journals (نشریات امرالد) با پوشش موضوعی: مجله‌های معتبر مدیریتی در زمینه مدیریت، مدیریت کتابداری و اطلاع‌رسانی به همراه مهندسی، علوم کاربردی و تکنولوژی.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

6- چگونه مقاله‌های علمی را رایگان دانلود کنیم؟
برای دانلود یک مقاله انگلیسی، شما نیاز به دانستن آدرس اینترنتی یا لینک مقاله مورد نظر دارید. برای این منظور ابتدا وارد یکی از بانک‌های اطلاعاتی یا همان سایت‌های جست‌وجوی مقاله‌های انگلیسی شوید. برای نمونه وارد سایت ScienceDirect. com شوید. حالا کلمه یا کلمات مورد نظر خود را در کادر جست‌وجو وارد کرده یا برای جست‌وجوی پیشرفته روی لینک advanced search کلیک کنید. در صفحه جست‌وجوی پیشرفته، موارد مدنظر خود را وارد کنید. مثلا ما کلمه کلیدی «operation management» را وارد کرده‌ایم تا این عنوان را تنها در عناوین (Title) ژورنال‌های 2013 به بعد جست‌وجو کند. سپس روی دکمه search کلیک می‌کنیم و پس از نمایان شدن نتایج جست‌وجو، عنوان چندین مقاله ظاهر می‌شود که برای دانلود فایل مربوطه نیاز به پرداخت وجه است، اما ما در اینجا به شما راهی را آموزش می‌دهیم تا به صورت رایگان و در کمتر از چند دقیقه مقاله مورد نظر خود را دانلود کنید. آدرس صفحه مقاله‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید (لینک چکیده مقاله)، کپی کرده و وارد سایت sci-hub. cc شوید (یا در صفحه نتایج جست‌وجو، روی عنوان مقاله کلیک راست کرده و گزینه Copy link address را انتخاب کنید.) در نوار جست‌وجوی این سایت، آدرس صفحه مقاله یا عنوان مقاله را وارد کرده و روی دکمه Open ( دکمه سمت راست با علامت کلید) کلیک کنید: در صفحه بعد دانلود مقاله پس از چند لحظه به صورت خودکار شروع می‌شود.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

7- معرفی پایگاه دانلود پایان‌نامه‌های لاتین
این روزها دانشجویان زیادی به دنبال استفاده از منابعی برای پایان‌نامه خود می‌گردند. سرچ در منابع فارسی جزء اولین کارهایی است که دانشجویان ایرانی آن را برمی‌گزینند، اما هستند پژوهشگرانی که سعی در جست‌وجو در منابع لاتین دارند. سایت dart-europe. eu یکی از موتورهای جست‌وجو است که می‌تواند دسترسی دانلود رایگان حدود 700 هزار پایان‌نامه از 600 دانشگاه اروپایی را در اختیار قرار دهد.

مشخصات کلی سایت:
 تعداد پایان‌نامه‌های تحت پوشش: ۶۶۸۹۵۱ پایان‌نامه پژوهشی اروپا
 تعداد دانشگاه‌های تحت پوشش: ۵۹۰ دانشگاه اروپایی
 تعداد کشورهای تحت پوشش: ۲۸ کشور اروپایی
 پوشش موضوعی: تمام رشته‌ها
 نوع دسترسی: دسترسی آزاد و رایگان
 فرمت پایان‌نامه‌ها: PDF
 سال راه‌اندازی: ۱۹۹۹ میلادی

8- دانلود رایگان پایان‌نامه‌ با دسترسی آزاد
این روزها خیلی از دانشجویان و محققان به دنبال انتخاب موضوع پایان‌نامه خود هستند. در این میان برخی در منابع لاتین جست‌وجو می‌کنند. یکی از پایگاه‌هایی که اقدام به انتشار پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌کند، سایت ProQuest است. این سایت امکان دانلود رایگان بخشی از پایان‌نامه‌های خود را برای پژوهشگران فراهم کرده است.

برای جست‌وجو در پایان‌نامه‌های Open Access پروکوئست به آدرس pqdtopen. proquest. com مراجعه کنید. برای مطالعه نحوه جست‌وجو و دانلود پایان‌نامه از این پایگاه به راهنمای دانلود پایان‌نامه از پروکوئست مراجعه کنید. همچنین برای جست‌وجو و دانلود رایگان پایان‌نامه‌هایی با دسترسی آزاد سایت oatd. org بسیار مناسب است.

این پایگاه بیش از چهار میلیون پایان‌نامه از سراسر دنیا را نمایه کرده است. شما می‌توانید در این پایگاه براساس عنوان، چکیده، نام مولف و موضوع پایان‌نامه مورد نظر خود را جست‌وجو کنید.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

9- دانلود نامحدود 300 میلیون سند پژوهشی
دسترسی به مقاله‌های پژوهشی و سندهای تحقیقاتی برای خیلی از دانشجویان می‌تواند مهم باشد؛ «ابسکوهاست» یکی از این پایگاه‌هاست. این پایگاه اطلاعاتی با بیش از 70 سال سابقه در ارائه خدمات به کتابخانه‌های مختلف سراسر دنیا، یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی دانلود مقاله و کتاب به‌شمار می‌رود. از دیگر منابع این پایگاه حدود یک میلیون کتاب الکترونیکی به همراه 85 هزار کتاب صوتی است. برای اتصال به پایگاه ابسکو ابتدا باید مرورگر خود را تنظیم کرده، بعد از تنظیم مرورگر به صفحه اتصال به پایگاه ابسکو در ایلرنیکا رفته، عنوان ژورنال یا دیتابیس مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. درصورتی‌که ژورنال خاصی را مدنظر دارید، به توضیحات ذکرشده برای آن در دیتابیس (داشتن نسخه PDF، سال شروع انتشار نسخه الکترونیکی و خاتمه و...) توجه کنید. سپس روی دکمه اتصال کلیک کرده و پس از چند ثانیه به پایگاه EBSCOHost منتقل می‌شوید. پس از تکمیل اتصال از فهرست سرویس‌ها گزینه EBSCOHost و بعد از انتخاب سرویس EBSCOHost باید دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب دقیق دیتابیس، جست‌وجوی شما را متمرکز کرده و نتایج بهتری به‌دست می‌دهد. در کادر جست‌وجو عنوان یا موضوع مورد نظر خود را وارد و دکمه Search را کلیک کنید. بعد از بارگذاری نتایج با کلیک روی عنوان به صفحه جزئیات مقاله رفته یا با کلیک روی گزینه فولتکس به صفحه دانلود مقاله بروید.

۱۰ پایگاه زیرخاکی برای دانلود رایگان مقاله و پایان نامه

10- دسترسی به میلیون‌‌ها استاد دانشگاه در تمامی رشته‌ها
اگر دانشجو باشید، روزی کارتان به پیدا کردن مقاله خواهد افتاد و در این بین گاهی مقاله در دسترس نیست یا شما برای کار علمی خود نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارید و در این صورت یکی از راه‌های دسترسی به اساتید، پیدا کردن پروفایل آن اساتید است. گذشته از این، گاهی دوست دارید درمورد شرایط و ضوابط حاکم بر دانشگاه‌های مختلف جهان اطلاعاتی به‌دست آورید. این اطلاعات در یک پایگاه اینترنتی در دسترس قرار دارد. با ورود به پایگاه اطلاعاتی Bulter می‌توانید از یک صفحه به تمام دانشگاه‌‌های جهان و میلیون‌‌ها استاد دانشگاه در هر رشته‌‌ای دسترسی داشته باشید! استفاده از این وب‌سایت به این صورت است که پس از ورود به آن شما با لیست قاره‌‌های جهان که در زیر هرکدام، نام کشورهای آن قاره وجود دارد روبه‌رو می‌شوید و با کلیک کردن روی نام هر کشور لیست تمام دانشگاه‌‌های آن کشور باز می‌شود. سپس با کلیک کردن روی نام هر دانشگاه از آن کشور خاص، وب‌سایت دانشگاه مورد نظر باز می‌شود و شما از وب‌سایت دانشگاه به تمام دانشکده‌ها و اساتید آن دانشگاه و اطلاعات تماس‌شان دسترسی دارید. این وب‌سایت برای افرادی که نیاز به کسب اطلاعات دقیق درخصوص مهاجرت به یک کشور و انتخاب دانشگاه مربوطه دارند، بسیار مفید است.


کد خبرنگار : 16