تاریخ : 1397,پنجشنبه 10 آبان14:55
کد خبر : 288731 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

چه خبر از دانشگاه؟

از بلاتکلیفی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تا قحطی مایع دستشویی در یک خوابگاه! +عکس

نمونه‌هایی از اخبار و اتفاقات مهم دانشجویی که این روزها بسیار داغ و حساس شده و باعث کنش و واکنش دانشجویان در اقصی نقاط کشور شده است را به اختصار مشاهده می‌کنید. اتفاقاتی که مربوط به دانشجویان و متن دانشگاه است و هر یک در جای خود قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوج گرفتن سفر اربعین و اخبار مربوط به این حماسه‌ی میلیونی در روزهای اخیر باعث شد تا سایر اخبار در گوشه و کنار کشور از جمله اخبار مربوط به دانشگاه‌های، اوضاع صنفی و اموزشی و مشکلات متعدد دانشجویی در شرایطی که به نیمه‌های نیمسال اول تحصیلی سال 97 رسیدیم دیده نشود.

به همین منظور چند نمونه از اخبار و اتفاقات مهم دانشجویی که این روزها بسیار داغ و حساس شده و باعث کنش و واکنش دانشجویان در اقصی نقاط کشور شده است را به اختصار مشاهده می‌کنید. اتفاقاتی که مربوط به دانشجویان و متن دانشگاه است و هر یک در جای خود قابل بررسی است.

هفته دوم فعالیت گروه خادمان بهشتی
گروه خادمان بهشتی با هدف افزایش سطح آگاهی مردم از سلامت خود با همکاری دانشجویان دانشگاه، اقدام به برپایی غرفه های خدمات بهداشتی درمانی در  بهشت زهرا کرده است.

این هفته نیز مانند فعالیت قبلی،غرفه تست قند خون، فشار خون و bmi در دو قطعه‌ی ۱۷ و ۲۵ بهشت زهرا برپا شد و حدود ۴۰۰ نفر مورد معاینه قرار گرفتند. علاوه براین غرفه معاینه چشم با کمک دانشجویان بینایی سنجی نیز فعالیت خود را شروع کرد.

بلاتکلیفی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد
در حالی که معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفته است: دانشجویانی که در امتحان جامع پذیرفته شدند، اما هنوز موفق به کسب نمره قبولی زبان نشده‌اند، اعتبار قبولی در امتحان جامع آنها تا پایان سال محفوظ است اما دانشجویان همچنان بلاتکلیف هستند.

یکی از دانشجویان مبتلا به این ماجرا در پیامی به خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: اینجا دانشگاه آزاد است ... سرِ گردنه. در حرکتی ناجوانمردانه، این دوستانِ مدیر و معاون با قیافه‌ای حق به جناب بر بلاتکلیفیِ دانشجویان دکتری غیرپزشکی افزودند. اکنون ترم بهمن هم بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانیم رساله را انتخاب کنیم یا ادامه جامع را...نتیجه؟ دوباره مرخصی اجباری رد کردن و اخذ ۲۵% شهریه بدون ارائه هیچ‌گونه امکانات و کلاسی. لطفا پیگیری کنید تا بیشتر از این، ما دانشجویان را  سرکیسه نکرده‌اند.

دانشجویانی که مایع دستشویی ندارند!
دانشجویان خوابگاه شرفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که حدود یک هفته در خوابگاه، مایع دستشویی و ظرفشویی نداشتند، معترض شدند. در این بین یکی از دانشجویان مطلع به خبرنگار ما گفت: دو روز به دلیل تأخیر در ارسال مایع دستشویی از سوی کارخانه در برخی طبقات خوابگاه این مشکل به وجود آمده است.

اعتراض دانشجویان به کیفیت غذا
دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در اعتراض به کیفیت نامطلوب غذا در مقابل سلف مرکزی این دانشگاه تجمع کرده و ظروف غذای خود را روی زمین چیدند. این چندمین اعتراض به کیفیت غذای نا مطلوب در دانشگاه‌های سراسر کشور از ابتدای سال تاکنون است.


کد خبرنگار : 17