تاریخ : 1397,یکشنبه 13 آبان10:51
کد خبر : 288989 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نمره فروشی در جامعه امروز به چشم می‌خورد

یک استاد دانشگاه گفت: نمره فروشی از جمله ضایعاتی است که در جامعه امروز به چشم می‌خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین باهر استاد دانشگاه و فوق دکترای رفتار شناسی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه چهار مشکل عمده در زمینه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: نخست آنکه آموزش و پرورش با یکدیگر متعارض هستند، دوم آنکه محفوظات و معلومات تطبیقی ندارند و کنکور بسیار مهم شده است و سوم قرار گرفتن ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیته است و چهارم آنکه نیروی انسانی در حد کفاف تأمین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بی علاقگی دانش‌آموزان به مدرسه و درس نیز وجود دارد و می‌تواند زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد، افزود: وقتی دانش‌آموز یا دانشجو مشاهده می‌کند که با درس به جایی نمی‌رسد، آن را رها می‌کند و به سمت مشاغل پولساز می‌رود.

این استاد دانشگاه درباره علت سکوت آموزش و پرورش در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر مسؤولیتی داشتم، ترجیح می‌دادم واقعیات را بشناسم و به جامعه اعلام کنم و به سمت حلش بروم تا آنکه روی آن سرپوش بگذارم. به عنوان مثال اعتیاد به دوره راهنمایی رسیده و یا رفتارهای ناهنجار برخی معلمان، اساتید و دانش‌آموزان یا نمره فروشی از جمله ضایعاتی هستند که در جامعه امروز به چشم می‌خورد.