تاریخ : 1397,دوشنبه 14 آبان13:49
کد خبر : 289229 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در راستای تسهیل ارائه خدمات؛

سامانه مدیریت نشریات دانشجویی رونمایی شد

در راستای تسهیل ارائه خدمات، ارزیابی و نظارت مطلوب، «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» با حضورمعاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم؛ غلامرضا غفاری در آیین رونمایی از «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰۰ نشریه دانشجویی در کشور، از این عرصه به عنوان زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان در امور فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: نشریات دانشجویی محل تبلور اندیشه ها، افکار، خرده فرهنگ‌های مختلف و سبک زندگی دانشجویی است که می‌تواند به مسئولان فرهنگی کشور و دانشگاه‌ها در شناخت جامعه دانشجویی کمک کند.

غفاری با تاکید بر نقش مثبت نشریات دانشجویی در توانمندسازی فکری دانشجویان و تربیت قدرت نقادی در آنان گفت: ایجاد «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» منبع تحقیقاتی مناسبی برای پژوهشگران است تا با روش‌های مانند تحلیل محتوا در خصوص نشریات دانشجویی تحقیق کنند.

در ادامه این آیین، محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» امکان ارزیابی نشریات دانشجویی را بر اساس آیین نامه‌های شورای ناظر نشریات دانشجویی فراهم می‌کند.

ویژگی سامانه را انتظام بخشیدن به فعالیت‌های نشریات دانشجویی در ذیل دستور العمل شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی دانست

وی افزود: نشریات دانشجویی ویترین دغدغه‌های دانشجویی هستند و مسئولان فرهنگی باید از روش ممکنی برای حمایت از این نشریات استفاده کنند که راه اندازی این سامانه نیز در راستای تسهیل امور مدیران مسئول نشریات دانشجویی و مسئولان و کارشناسان کمیته نظارت بر نشریات صورت گرفته است.

در ادامه این نشست، حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران به عنوان مجری طراحی و ساخت «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» توضیحاتی در خصوص بخش‌های مختلف و مکانیسیم‌های فنی این سامانه ارائه کرد.