تاریخ : 1397,دوشنبه 14 آبان15:01
کد خبر : 289236 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

استوری‌هایتان را سامان دهید؛

۴ ترفند ساده برای استفاده بهینه از Story Highlights اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید چند تا از استورهای خود را به صورت گروه در آورید و یک پکیج Highlights درست کنید. سپس این پکیج را می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود که بتوانید بعضی از استوری‌هایی که دوست دارید را برای هر مدت زمان که می‌خواهید در اینستاگرام نگه دارید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها اینستاگرام یکتازه شبکه های اجتماعی در ایران شناخته می شود، مسئله ای که بعد از فیلترشدن تلگرام و نبود جایگزین مناسب در پیام رسان های دیگر، این شبکه جای خود را در میان مخاطبین ایرانی باز کرد. این شبکه اجتماعی همچون دیگر رقیبان خود هر روز به قابلیت های خود اضافه کرده است، قابلیت پخش زنده و قالبلیت های خاص استوری از جمله آنها بود. اینستاگرام اخیرا قابلیتی جدیدی را به اپلیکیشن خود به نام Stories Highlights افزوده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید چند تا از استورهای خود را به صورت گروه در آورید و یک پکیج Highlights درست کنید. سپس این پکیج را می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود که بتوانید بعضی از استوری‌هایی که دوست دارید را برای هر مدت زمان که می‌خواهید در اینستاگرام نگه دارید. اما برای استفاده از این قابلیت باید چه اقداماتی را انجام داد:

1- برای استفاده از این بخش کافی است به اکانت خود وارد شوید و در آن جا به سمت Archive  بروید. Archive  در اینستاگرام با آیکون ساعت مانندی مشخص می شود که در آن می توانید پست هایی که خودتان رسما ارشیو کرده اید را ببینید. در اینجا می توانید تنظیمات آرشیو استوری را انجام دهید:

*    بخش بالایی را لمس کرده و “Stories” را لمس کنید.
*    آیکون “۳ نقطه” و “Settings” را لمس کنید.
*    در نهایت گزینه ی “Save To Archives” را غیرفعال کنید.

2- حالا قابلیت Stories Highlights را می‌توانید در پروفایل خود و زیر قسمت بیوگرافی پیدا کنید. برای درست کردن Stories Highlights کافیست دایره‌ی جدیدی که در قسمت سمت چپ پروفایل گذاشته شده را لمس کنید و هرکدام از استوری‌هایی که دوست دارید را از آرشیو انتخاب کنید. وقتی این کار را انجام دادید کافیست یک نام و یک تصویر کاور برای Stories Highlights خود برگزینید. حال با دو روش می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

3- روش اول ( گذاشتن عکس در استوری ): بعد از اینکه استوری جدید گذاشتید وارد آن شوید و آیکون “قلب” را لمس کنید. حالا “New” را لمس کرده و یک نام برای استوری خود انتخاب کنید.

 

4- روش دوم ( استوری های آرشیو شده ): وارد بخش استوری های آرشیو شده شوید.  آیکون ” ۳ نقطه” را لمس کرده و “Create Highlight” را انتخاب کنید.  استوری های مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت در پروفایل خود قرار دهید.

 


کد خبرنگار : 16