تاریخ : 1397,سه شنبه 15 آبان01:10
کد خبر : 289294 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه هرمزگان:

بگذارید دانشجویان ترک تحصیل کنند

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: در حال حاضر با افزایش فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم، بگذارید دانشجویان ترک تحصیل کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از عروج «نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان»؛ علی اکبر شیخی فینی، رئیس دانشگاه هرمزگان در خصوص آمار پذیرش ورودی های جدید این دانشگاه گفت: در مقطع کارشناسی ۱۵۱۸ در مقطع کارشناسی ارشد ۶۶۴ و در مقطع دکتری ۵۸ دانشجو در دانشگاه هرمزگان پذیرش شده اند که حوزه معاونت فرهنگی قرار است زمانی را برای تقدیر از استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد تعیین کند که این معارفه با توجه به جمعیت و گنجایش سالن فرهنگ به صورت دانشکده‌ای و به شکل مجزا برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که عدم وجود امکانات تفریحی و ورزشی در سطح خوابگاه‌ها، دانشجویان را به سمت شهر سوق می‌دهد و گرایشات پیرامون آن، در این باره چرا کاری صورت نمی‌گیرد، گفت: بنده تأکید می کنم که این وسائل موجود تعمیر و وسایلی جدید را اضافه نمایند.

شیخی در خصوص تعداد دانشجویان موجود در هر سوئیت‌ها که بیش از حد مجاز و استاندارد است، افزود: ما می توانستیم دوتا کار انجام بدهیم. یک راه اینکه، به تعدادی از دانشجو‌ها خوابگاه ندهیم و فضا را استاندارد‌تر کنیم که در واقع پیشنهاد خوبی هم هست، ولی یک سری مسائل عاطفی باعث می شود تصمیمات درستی گرفته نشود؛ چرا که از یک طرف هم هزینه‌ی منزل در بندرعباس خیلی زیاد است، و از طرف دیگر حواشی آن.

وی ادامه داد: در واقع دانشگاه آمده و به دانشجو‌های شبانه هم خوابگاه داده که حداقل در محیطی باشند که امنیت بیشتری داشته باشد و خانواده‌ها هم خیالشان راحت باشد، ولی اینکه فضا استاندارد نیست و تعداد زیاد است، حرف درستی است که امیدواریم در یک فرآیند تدریجی اصلاحش کنیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان درباره وضعیت فعلی آمبولانس و عدم تجهیزات کافی آن گفت: آمبولانس از8 آبان قرار است در دانشگاه مستقر شود (که مستقر شده است) این آمبولانس استاندارد و به گفته‌ خودشان تیپ A است و تجهیزات کامل اعم از دستگاه شوک و تنفس را داراست. مقداری هزینه اش برای ما زیاد است، ولی ارزشش را دارد و این آمبولانس مجهز، به سازمان اورژانس و فوریت‌های پزشکی وابسته است.

وی در مورد امکان پایین آمدن تعرفه دارو‌ها بیان داشت: ما یک سری تسحیلاتی را برای کم کردن تعرفه دارو‌ها تخصیص داده ایم.

شیخی در پاسخ به این پرسش که چرا غذای سلف همیشه یک مدل است و در کنار آن چیز دیگری نیست، گفت: با کبابتان دوغ می دهند، گوجه می دهند و چون خودم غذای سلف را می خورم از این موضوعات آگاهی دارم. ما اکنون داریم به این فکر می کنیم که آشپزخانه را فقط سر پا نگه داریم، ما الان در تامین گوشت، مرغ، برنج، و روغن مانده ایم و شما دعا کنید که آن شرایط پیش نیاید و این بحث‌ها بحث کلان است. بازار ما تحت تاثیر شدید ارز قرار گرفته، و نوسانات شدیدی وجود دارد مثل همین برنج. ما علی رغم اینکه به فکر کیفیت غذا هستیم مقداری هم به فکر استمرار این خدمات هستیم که قطع نشود و آشپزخانه تعطیل نگردد.

وی در پاسخ به این پرسش که در صحبتی که ما با دانشجو‌ها داشتیم به ویژه ورودی‌های جدید به فکر ترک تحصیل و دنبال کار‌های انصرافشان هستند، رویکرد شما چیست، گفت: اشکال ندارد می دانید چرا؟ بگذارید ترک تحصیل کنند. جدی می گویم تعارف هم نمی کنم می خواهید ضبط هم بکنید، بکنید. ما الان با کمیت زیاد فارغ التحصیلان مواجه هستیم؛ بچه‌ها بروند حرفه یاد بگیرند، بروند سرکار.

رئیس دانشگاه هرمزگان در پاسخ به این پرسش که ممکن است همین قشر نخبه باشند تکلیف این‌ها چیست، گفت: من نمی‌گویم ترک تحصیل کنند این افرادی که نخبه هستند باید شناسایی و هدایت شوند و اینکه شما می گویید مثلا تعیین نرخ، ما نمی توانیم. تعرفه‌ی همه خدمات بالا رفته. اما، کیفیت را اصلاح می‌کنیم این قول از بنده روی بحث کیفیت و کمیت متعهدم که پیگیری کنم و به نتیجه برسانم، خیالتان راحت باشد.