تاریخ : 1397,پنجشنبه 17 آبان16:32
کد خبر : 289553 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چین به آمریکا هشدار داد

وانگ چیشان معاون رییس جمهوری خلق چین به آمریکا هشدار داد که با استمرار تدابیر یکجانبه، اقتصاد و تجارت را در سراسر جهان به مخاطره انداخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، وانگ روز پنجشنبه در اظهاراتی مرتبط با گفت و گوهای تجاری دو کشور تاکید کرد که باید با مذاکرات از دسته بندی ها و اختلافات جلوگیری به عمل آورد.

وی که یکی از یاران و مشاوران نزدیک رییس جمهوری چین به حساب می آید، گفت: ما با آرامش برنامه اصلاحات و درهای باز را ادامه می دهیم.

معاون رییس جمهوری چین تصریح کرد آماده گفت و گو و همکاری برای یافتن راه حل های مناسب هستیم ولی بر این موضوع تاکید می ورزیم که یکجانبه گرایی آمریکا مشکلات زیادی برای دنیا بوجود آورده است.

وی یکجانبه گرایی را از اساس محکوم کرد و گفت: برابری و احترام متقابل و اهمیت دادن به راهبردهای طرفین و درک مسایل ذی ربط می تواند مشکلات را حل کند.

'لیو ویدونگ' محقق آکادمی علوم اجتماعی چین نیز خاطر نشان کرد چین به دنبال افزودن بر مازاد تجاری در برابر آمریکا نیست و واشنگتن به دلیل کسری تجاری، نباید پکن را مقصر بداند طرفین باید به این جنگ تجاری پایان دهند.

'نیو فونگ' معاون موسسه علوم اجتماعی چین هم در اظهار نظری هشدار داد که با توجه به افزایش نرخ تورم در آمریکا، اقتصاد این کشور با استمرار این درگیری های تجاری خسارات سنگینی متحمل خواهد شد.

آمریکا تاکنون بر روی 250 میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین که به آن کشور وارد می شود تعرفه هایی بین 10 تا 25 درصد وضع کرده و چین نیز متقابلا بر 110 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه بسته است.

این کارشناسان چینی گفتند که درصد اعتماد عمومی به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همچنان کاهش یافته است و این نشان می دهد که به اعتبار او ضربات جدی وارد شده است.

درصد حمایت از او براساس نظرسنجی 'سی ان ان' به 39 درصد رسیده است در حالی که 55 درصد او را مورد تایید قرار نداده اند.

قرار است دومین دور از گفت و گوهای امنیتی و دیپلماتیک و اقتصادی دو کشور از روز جمعه این هفته در واشنگتن آغاز شود.

وزارت خارجه چین این مذاکرات را برای هر دو کشور مهم و سرنوشت ساز توصیف کرده است.