تاریخ : 1397,جمعه 18 آبان15:32
کد خبر : 289612 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

نگاهی به انتخاب بهترین‌های ریاضی و تجربی؛

سقف رتبه برای قبولی در بهترین دانشگاه‌های ایران در کنکور ۹۸

این روزها نرم افزارهای متعددی برای نمایش جایگاه نزدیک به واقعیت برای هر یک از داوطلبان با رتبه و درصدهای فرضی نیز ترسیم میکند اما بررسی و مشاهده واقعیت همواره میتواند دورنمای بهتری از شرایط و واقعیت های موجود پیش روی هر یک داوطلبان را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایطی که بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری از ماه ها پیش مطالعات تخصصی و دوره های تکمیلی خود برای ورود به بزرگترین ماراتن علمی کشور را آغاز کرده اند اما شاید اطلاع و آگاهی از مراحل پس از علام نتایج اولیه آزمون هم برای داوطلبان از جذابیت های خاصی برخوردار باشد.

بسیاری از داوطلبان همواره دنبال نتایج و جزئیات قبولی های سال های گذشته هستند تا خود  را هر از گاهی به شرایط واقعی آزمون تطبیق داده و آمادگی بیشتری برای این رقابت نفس گیر پیدا کنند.

هرچند این روزها نرم افزارهای متعددی برای نمایش جایگاه نزدیک به واقعیت برای هر یک از داوطلبان با رتبه و درصدهای فرضی نیز ترسیم میکند اما بررسی و مشاهده واقعیت همواره میتواند دورنمای بهتری از شرایط و واقعیت های موجود پیش روی هر یک داوطلبان را مشخص کند.

در ادامه جداولی از محدوده قبولی رتبه های بدست آمده توسط داوطلبان آزمون سراسری در سال گذشته مختص رشته های پزشکی و مهندسی برق را مشاهده می کنید. رشته هایی که از میان انتخاب های داوطلبین زیرگروه های تجربی و ریاضی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند:

رشته پزشکی

رشته مهندسی برق


کد خبرنگار : 17