تاریخ : 1397,دوشنبه 21 آبان17:14
کد خبر : 290087 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

داستان محیا دارابیان و سومین طلای متوالی سنگ نوردی آسیا

محیا دارابیان ، ستاره آینده دار سنگ نوردی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ترک عادت نکرد و باز هم مدال طلای قاره را به دست آورد. این برای سومین بار است که محیا چنین عنوانی به دست آورده. او و الناز رکابی ، مربی اش ، تیمی دو نفره اند و با فاصله ، بهترین های ایران.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت های سنگ نوردی قهرمانی نوجوانان آسیا در چین با درخشش تکراری یک دختر سنگ نورد ایرانی همراه بود.

محیا دارابیان موفق شد همانند ۲ دوره گذشته در ماده سرعت ، طلای سنگ نوردی آسیا را کسب کند.

محیا یک دختر نوجوان زنجانی است و البته زنجانی بودن او و سنگ نورد بودنش چندان عجیب نیست. زیر ساخت های رشته سنگ نوردی در زنجان به مراتب قوی تر از هر نقطه دیگر در کشور است و همین موضوع سبب شده بهترین های ایران از زنجان به سنگ نوردی آسیا و جهان معرفی شوند.

نقطه آغاز راه محیا دارابیان برای ورود به رشته ای که استعدادهایش را در آن نشان داده پدرش است. پدر محیا کوهنورد و مربی سنگ نورد بود و او را با این رشته آشنا کرد و امروز این آشنایی به نقاط روشنی انجامیده است.

محیا دارابیان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران در این باره می گوید : در مسابقات نوجوانان آسیا ۴۵۰ نفر حضور داشتند و من از ایران تنها شرکت کننده ای بودم که در هر ۳ ماده موجود ، یعنی سرعت ، بولدرینگ و سرطناب شرکت کرده بودم و خوشحالم که همانند ۲ دوره قبلی ، توانستم در ماده سرعت طلا بگیرم.

سنگ نورد خوش آتیه که در بخش بولدرینگ چهارم و در ماده سرطناب نیز مقام پنجم آسیا را کسب کرد می افزاید : در ماده ی سرطناب و بولدرینگ ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن که هر دو در سطح دنیا مقام آور هستند قوی ترین رقیبان من بودند . کاملا آماده بودم و توانستم در فینال سرعت رقبایم از چین و اندونزی را شکست دهم و رکورد ۹.۳۴ را ثبت کنم.

محیا می گوید انتظار کسب این مدال را داشته : خدا کمکم کرد که مدال طلای سرعت را به دست بیاورم.

مدت ها تمرین کرده بودم و اهداف بزرگی دارم.از ۱۳ سالگی در رده سنی بزرگسالان – علاوه بر مسابقات رده سنی نوجوانان – همپای دیگر سنگ نوردها مسابقه داده ام و مقام کسب کرده ام و می خواهم پیشرفت کنم.

جالب است که بدانید مربی او کسی نیست جز الناز رکابی ، برجسته ترین چهره سنگ نوردی زنان ایران که همین چند روز قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در فینال بولدرینگ در ژاپن ششم شد : “مربی من الناز رکابی است و همیشه در مسابقات قهرمانی کشور ، او اول است و من دوم. در هفته ۶ روز تمرین می کنم و باید قله های زیادی را فتح کنم”.