تاریخ : 1397,سه شنبه 22 آبان15:01
کد خبر : 290221 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طبق اعلام سازمان سنجش؛

چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی دی‌ماه برگزار می‌شود

کارنامه سومین دوره برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی در سایت سازمان سنجش منتشر شد و دوره آتی این آزمون دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، کارنامه آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) روی سایت مرکز سنجش و آموزش کشور قرار گرفت و شرکت‌کنندگان این آزمون با مراجعه به سایت sanjesh.org می‌توانند نسبت به نتیجه آزمون خود آگاه شوند.

گفتنی است، سومین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) صبح و بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه ۹۷ و جمعه ۱۳۹۷/۰۶/۱۶ برگزار شد. این آزمون با همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سنجش مهارت زبان آموزی دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا گردیده و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت داوطلبان این آزمون در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

باتوجه به آنکه این آزمون سه بار در سال و قبل از شروع هر نیمسال‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود، دوره آتی آن در دی ماه ۹۷ برپا خواهد شد.