تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 آبان17:02
کد خبر : 290410 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افزایش استفاده از بلاک‌چین در دانشگاه‌ها +جزئیات

دانشگاه‌ها و کالج‌های بیشتری در آمریکا از بلاک‌چین برای ثبت اطلاعات دانشجویان استفاده می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، دانشگاه ای‌سی‌پی‌آی در ویرجینیا نیز به لیست کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که از تکنولوژی بلاک‌چین برای صدور و تائید مدرک دانشگاهی استفاده می‌کنند، اضافه شد. دانشگاه ویرجینیا تک نیز قصد دارد پیشنهاد مشابهی به دانشجویان ارائه دهد.

دانشگاه ای‌سی‌پی‌آی در همکاری با یک استارت‌آپ فعال در حوزه یادگیری ماشینی، از ماه اوت بیش از هزار مدرک تحصیلی را روی بلاک‌چین آپلود کرده است. البته دانشجویان هنوز امکان دریافت مدرک تحصیلی کاغذی را دارند.

با یک مدرک تحصیلی بلاک‌چین، دانشجویان می‌توانند لینک مدرک تحصیلی خود را با کارفرمایان به اشتراک بگذارند. این امر به کارفرمایان اجازه می‌دهد که تائیدیه مدرک تحصیلی داوطلبان را بدون تماس با دانشگاه بگیرند.

بلاک‌چین یک دایرکتوری دیجیتال مبتنی بر اینترنت است که امکان ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری آسان تراکنش‌ها را دارد. در حال حاضر این تکنولوژی به‌عنوان وسیله‌ای برای انجام معاملات ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در حوزه تدارکات برای پیگیری و انطباق نیز کاربرد دارد.

برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها تکنولوژی بلاک‌چین را به‌عنوان راهی کارآمد برای صدور و تائید مدرک تحصیلی دانشجویان می‌دانند.