تاریخ : 1397,پنجشنبه 24 آبان13:35
کد خبر : 290527 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

جدیدترین جزئیات از حواشی حضور یک محکوم امنیتی در دانشگاه اصفهان؛

چاقوکشی علیه دانشجویان در محیط دانشگاه +فیلم

با اینکه پیش از این گفته شده بود مخاطبان این برنامه دانشجویان هستند اما بیشتر افراد حاضر در جلسه از شهرداری بودند و نیروهای امنیتی شهرداری مانع حضور دانشجوها شدند، با اینکه در برنامه‌های معمول دانشگاه افراد با نشان دادن کارت دانشجویی وارد سالن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته برنامه «من بهشتی هستم»، به مناسبت نودمین سالگرد تولد شهید آیت‌الله بهشتی، با حمله ماموران شهرداری به دانشجویان به تشنج کشیده شد.

حامد فدایی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی، با اشاره به حواشی دیروز برنامه «من بهشتی هستم» در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: علی‌رغم هشدارهای قبلی تشکل‌های دانشجویی به ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشگاه در جلسات شورای فرهنگی مبنی بر اینکه حضور و سخنرانی فتنه‌گران با زمینه التهابات موجود در دانشگاه مانند مشکلات صنفی نظیر معضلات اتوبوس‌ها، سلف، حسینیه و... سبب بروز مشکل خواهد شد، اما باز هم برنامه‌ای پیرامون شهید دکتر بهشتی با دخالت‌های شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی افزود: صبح دیروز اعلام کردند مجوز سخنرانی علیرضا بهشتی که سابقه محکومیت قضایی در فتنه 88 را دارد لغو شده و بنا بود اگر قرار است لغو مجوز شود  تا صبح دیروز اطلاع بدهند تا دانشجویان را آرام کنیم که این اتفاق نیافتاد؛ از شب قبل از مراسم این زمزمه در دانشگاه شنیده می‌شد که تجمعی در اعتراض به این برنامه صورت گیرد که از کنترل تشکل‌ها هم خارج بود، با توجه به اینکه زمزمه تجمعی به دلیل مشکلات صنفی هم از قبل مطرح بود هر چقدر سعی شد تا با رئیس دانشگاه صحبت و این سخنرانی لغو شود، موفق نشدیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی گفت: دیروز صبح در مساجد دانشگاه و مصلی تجمع‌هایی صورت گرفت، صحبت‌هایی شد و خیل دانشجویانی که به بحث فتنه 88 حساس هستند در این مکان حضور داشتند و به سمت تالار شریعتی حرکت کردند و شعارهایی مثل مرگ بر فتنه‌گر می‌دادند.

وی اضافه کرد: افراد حاضر در تجمع تا تالار بهشتی هم رفتند اما وارد تالار نشدند، قصد آن‌ها برهم زدن جلسه نبود، صرفاً عدم حضور آقای بهشتی مد نظر بود، بارها گفته شد اگر آقای بهشتی از جلسه خارج شود همه دانشجوها سر کلاس رفته و ادامه جلسه با جو آرامی که طی دو روز قبل هم برگزار شده ادامه پیدا کند.

چاقوکشی ماموران شهرداری اصفهان علیه دانشجویان در محیط دانشگاه +فیلم

چاقوکشی ماموران شهرداری اصفهان علیه دانشجویان در محیط دانشگاه +فیلم

فدایی ابراز داشت: در حالی که پیش از این دانشجوهای معترض بیرون از تالار ایستاده بودند، سخنرانی علیرضا بهشتی شروع شد و دانشجویان وارد تالار شدند، با اینکه پیش از این گفته شده بود مخاطبان این برنامه دانشجویان هستند اما دیده شد بیشتر افراد حاضر در جلسه از شهرداری بودند و نیروهای امنیتی شهرداری مانع حضور دانشجوها شدند، با اینکه در برنامه‌های معمول دانشگاه افراد با نشان دادن کارت دانشجویی وارد سالن می‌شوند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی شهرداری برخورد بدی با دانشجویان داشتند و سبب زد و خورد شد و حتی یک مورد چاقوکشی هم در جلسه دیده شده؛ مسؤولان دانشگاه باید پاسخگو باشند که چرا اینقدر دانشگاه بی در و پیکر شده که هرکسی اقدام به تهدید دانشجویان می‌کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی تأکید داشت: مقصر اصلی هیات نظارت دانشگاه هستند که به افرادی که عامل تشنج و بهم زدن آرامش دانشگاه هستند و محکومیت در پرونده‌شان دارند مجوز می‌دهد تا به راحتی وارد دانشگاه شوند و سخنرانی داشته باشند.

فدایی در پایان تاکید کرد: پیش از این پشت تالار به صورت مسالمت‌آمیز صحبت‌ها و اعتراضات توضیح داده شد، که با خروج آقای بهشتی دانشجویان محل را ترک خواهند کرد اما میسر نشد؛ چرا دانشگاه باید جولانگاه بازی امثال شهرداری باشد چرا شهرداری باید از دانشگاه استفاده ابزاری کند تا به اهداف سیاسی خود برسد؟ ما با دانشجویان بحثی نداشتیم کمااینکه افرادی هم که جلوی دانشجوها را می‌گرفتند که می‌خواستند علیرضا بهشتی خارج شود کارت دانشجویی نداشتند و از نیروهای شهرداری بودند.

این فعال دانشجویی با انتقاد صریح از وادادگی مدیریت دانشگاه اصفهان می‌گوید: امروز مشاهده می‌کنیم که تشکلی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید دکتر بهشتی را دارد اما با دخالت‌های شهرداری اصفهان و ضعف و وادادگی مسؤولان دانشگاه، باعث به حاشیه راندن تشکل دانشجویی می‌شود تا حدی که برنامه یک‌روزه با نظر شهرداری تبدیل به برنامه 3 روزه‌ای پرحاشیه شده که مد نظر تشکل مذکور نبوده است.

در برنامه 3 روزه شهرداری از افرادی دعوت صورت گرفته برای صحبت در این مراسم که هیچ تفاهمی با شهید مظلوم دکتر بهشتی ندارند؛ برنامه به اسم شهید بهشتی گرفته می‌شود اما سخنران برنامه به صراحت می‌گوید این صحبت‌ها نظر خودم بوده و مطالعه‌ای بر روی شهید بهشتی نداشته‌ام! همینطور تناقضات دیگری که وجود دارد.

افرادی را برای بررسی قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی دعوت می‌کنند که این افراد خود پایبند به قانون اساسی نیستند بعضاً در دوران فتنه 88 محکوم فتنه بوده‌اند و حکم قضایی و امنیتی دارند؛ شهید بهشتی خود در رأس تدوین قانون اساسی بوده و پشتیبان اصلی ولایت فقیه آنوقت افرادی برای بیان دیدگاه‌های ایشان حاضر می‌شوند که بدلیل زیر پا گذاشتن قانون اساسی به زندان رفته‌اند.


کد خبرنگار : 84