تاریخ : 1397,شنبه 26 آبان17:36
کد خبر : 290735 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کمیسیون آموزش؛

داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد مقابل مجلس تجمع کردند

گروهی از داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد صبح امروز (شنبه) که تعداد آنها بیش از 100 نفر است، با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه کمیسیون آموزش نمایندگان مردم، مقابل مجلس تجمعی اعتراضی برپا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، تعداد بسیاری از داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک ماه گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مردم خواستار رسیدگی به وضعیت تحصیلی خود شدند.
دانشگاه آزاد اسلامی 23 مهرماه سال جاری ثبت نام 4 هزار و 269 نفر از داوطلبان ذخیره رشته‌های علوم پزشکی را لغو کرد که تجمعات و اعتراض این داوطلبان و خانواده های آنها را در پی داشت. داوطلبان معترض بارها در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به موضوع از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت شدند.

یکی از این داوطلبان معترض که هم اکنون مقابل مجلس قرار دارد، به خبرنگار ایرنا گفت: امروز به صورت متحد و منسجم به منظور بازگشت به وضعیت تحصیلی 11 مهر مقابل مجلس تحصن می کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر به طور مکرر با دفتر نهاد رهبری و ریاست جمهوری هم تماس گرفتیم تا تمامی مقامات از گلایه های ما نسبت به دانشگاه آزاد مطلع باشند.

یکی دیگر از این داوطلبان که خواست نامش فاش نشود، به ایرنا گفت: در حال حاضر ما کد دانشجویی داریم از این رو دانشگاه آزاد باید به وضعیت ما رسیدگی کند مگر اینکه دانشگاه به زور ما را اخراج کند.

یکی دیگر از این داوطلبان نیز که مقابل مجلس حضور دارد ، گفت: نمایندگان مجلس بارها در مصاحبه های خود اعلام کردند که مسئولان دانشگاه باید شفاف سازی کنند اما تا کنون اتفاقی انجام نشده است.

وی افزود: اگر نمایندگان هم نتوانند حق پایمال شده ما را بگیرند ناگزیر باید شکایات خود را به مراجع قضایی منتقل کنیم.

به گفته وی، درصورتی که دانشگاه آزاد نتواند به وضعیت تحصیلی داوطلبان علوم پزشکی رسیدگی کند و دانشجویان را به کلاس های درس بازگرداند، طبق ماده 1 قانون مسئولیت مدنی مکلف به جبران کلیه خسارات مادی ( شهریه، هزینه خوابگاه، هزینه خرید کتاب و...) و روانی ( آسیب های روحی و روانی به داوطلبان و خانواده های آنها) است.