تاریخ : 1397,چهارشنبه 30 آبان01:31
کد خبر : 291255 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نخبگان دانشگاه ارومیه از لیست دیدار با روحانی حذف شدند

مسئول روابط عمومی دانشگاه ارومیه گفت: ۱۴ روز قبل از سفر روحانی به آذربایجان، لیست ۴۰ نخبه دانشگاه ارومیه را برای دیدار با وی به استانداری ارسال کردیم؛ اما یک روزمانده به ما گفتند کارت دعوت برای نخبگان صادر نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، بها ندادن استاندار آذربایجان غربی به نخبگان دانشگاهیان ارومیه تمامی ندارد. دعوت نکردن جامعه نخبگانی دانشگاه ارومیه برای دیدار حسن روحانی جریان جدیدی است که از طرف استانداری آذربایجان غربی شروع شده است و این اتفاق باعث شد اعتراض مسئولان دانشگاه ارومیه به تصمیمات سلیقه‌ای استانداری بیشتر شود.

اعتراضات دانشگاهیان دانشگاه ارومیه بر تصمیمات سلیقه‌ای استانداری در جهت برقرار نیافتن ارتباط مسئولان بلند پایه دولتی با نخبگان دانشگاهی و نگاه سیاسی داشتن به فضای دانشگاه، درد دل مشترک اساتید و دانشجویان نخبه است.

دیروز حسن روحانی در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی برنامه‌ای را برای دیدار با نخبگان دانشگاهی برنامه ریزی کرده بود که به گفته روابط عمومی دانشگاه ارومیه حتی یک نفراز نخبگان دانشگاه ارومیه در مراسم دیدار حسن روحانی با دانشگاهیان دعوت نشدند. 

مجتبی هادیان، مسئول روابط عمومی دانشگاه ارومیه در مصاحبه با ما با اشاره به دعوت نشدن نخبگان دانشگاه ارومیه در دیدار با حسن روحانی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به استان، در تاریخ ۱۵ آبان،  نامه‌ای را به استانداری جهت استعلام ارسال کردیم تا در مراسم دیدار رئیس جمهور با نخبگان حضور داشته باشند. اسامی ارسالی به استانداری  متشکل از اساتید و نخبگان و مخترعان کشور بودند.

هادیان در ادامه تاکید داشت: طی تماسی که با استانداری بابت گرفتن کارت دعوت داشتیم، پاسخ عجیبی را شنیدیم و به ما گفتند: «هیج کارت دعوتی برای اساتید دانشگاه ارومیه صادر نشده است!»

مسئول روابط عمومی دانشگاه ارومیه افزود: اینکه چرا کارت دعوت برای هیچ کدام از نخبگان دانشگاه ارومیه صادر نشده است برای ما توجیه خاصی ندارد، چون چند روز قبل از سفر رئیس جمهور لیست را به استانداری ارسال کرده بودیم.

دانشجویان دانشگاه ارومیه نیز با اعتراض به بها ندادن و برخورد سلیقه ای استانداری آذربایجان غربی نسبت به دعوت نکردن نخبگان دانشگاه ارومیه در فضای مجازی واکنش نشان دادند که به شرح ذیل است:

میثم شهریاری در توییت خود نوشت؛ آقای روحانی قبول دارم تحمل حرف حق از زبان منتقدین تلخ است لااقل حفظ ظاهر میکردید.

همچنین میلاد یوس نژاد در بخشی از توئیت خود آورده است: نگاه سیاسی به نخبگان، جامعه را نابود میکند آقای استاندار!!