تاریخ : 1397,چهارشنبه 07 آذر18:24
کد خبر : 292217 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

حملات تند دوستان مجید توکلی به توئیت جنجالی وی پایان ندارد؛

نظر مشترک مجید توکلی و ترامپ؛ ملت تروریست ایران

قداست زدایی دیگر پروژه‌ای بود که نشریات وابسته به مجید توکلی آن را دنبال می‌کردند. به این نمونه دقت کنید: «علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم... علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «چگونه می‌توانیم به ترامپ اثبات کنیم که “کشوری تروریست” نیستیم؟ فکر می‌کنم این مهمترین پرسشی است که دولت روحانی باید به آن پاسخ دهد. تردیدی ندارم که روزی که در ایران تمام منتقدان از دست دولت و حکومت در آرامش شب را به صبح برسانند، هیچ کشوری به‌خودش اجازه نمی‌دهد که تهدید و تحریم‌مان کند».

این متن توئیت مجید توکلی، از مجرمان امنیتی دهه هشتاد است که بعد از سخنرانی ترامپ و «ملت تروریست» خواندن ایرانیان در صفحه شخصی وی منتشر شد. متنی که باعث شد موجی از انتقادات علیه وی به راه بیفتد و حتی برخی از دوستانش از همراهی با وی اعلام برائت کنند.

مجید توکلی؛ شرف جنبش دانشجویی  یا بنی‌صدر دوم؟
خرداد ماه 85 بود که نام مجید توکلی بر سر زبان‌ها افتاد. در این سال نشریه دانشجویی «خط صفر» دانشگاه امیر کبیر مطلبی توهین آمیز نسبت به مقدسات منتشر کرد. مدیر مسئول این نشریه مجید توکلی بود. اما این پایان ماجرا نبود. کمتر از یکسال بعد و در اردیبهشت سال 86، چهار نشریه دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطالبی توهین آمیز نسبت به مقدسات منتشر کردند. مطالبی که منجر به تعطیلی یک هفته ای کلاس‌های درس این دانشگاه و تجمعات و بیانیه‌های تشکل‌های دانشجویی شد. لیدر این نشریات هتاک نیز مجید توکلی بود.

ایجاد شبهه و طرح سئوالات شیطنت آمیز، اخلال در نظم دانشگاه و کشیدن آن به فضای عمومی جامعه و به تبع آن سو استفاده سیاسی از این فضا در دستور کار این نشریات هتاک بود. در یکی از مقالات منتشر شده این نشریات با عنوان «هیچ کس مقدس نیست» آمده است:«دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی و مقدسات مردم‌فریب را ساقط کرد»،«دانشگاه در فضایی ملتهب به سر می‌برد ظاهراً دیگر فرصتی باقی نمانده تا حاکمیت دین‌زده بتواند دانشجویان را منفعل سازد. اندک اندک به زمان آرزوی دیرینه خود نزدیک می‌شویم»

قداست زدایی از مقدسات دیگر پروژه ای بود که نشریات وابسته به مجید توکلی آن را دنبال می کردند در یکی از مقالات نشریه آمده بود:«علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم...علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است.»

حضور در فراخوان ضد انقلاب، از جمله فعالیت های مجید توکلی بود. وی از اعضای طیف غیرقانونی و افراطی علامه است که علاوه بر رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه با گروهک تروریستی منافقین نیز در ارتباط بوده و اغتشاشات دانشگاه‌ها را ساماندهی می‌کرد.

توکلی بعد از ماجرای هتاکی نشریات دانشگاه به مقدسات به مدت 15 ماه در زندان به سر می برد تا اینکه مورد رافت قرار می گیرد و آزاد می شود. او قبل از سال 88 در مجموع دو مرتبه بازداشت شده بود.

وی در 16 آذر 88، به عنوان لیدر جریان افراطی در دانشگاه امیرکبیر سخنان و شعارهای اهانت آمیزی بر علیه نظام و رهبری مطرح می کند و زمانی که می خواهد با مانتو، مقنعه و چادر از این دانشگاه خارج شود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود.

انتشار تصاویر مجید توکلی با چادر در فضای مجازی بازتاب زیادی در رسانه های ایران و ضد انقلاب داشت. نوری زاد ضد انقلاب فراری در توجیه حرکت او می گوید:« پوشیدن لباس زنانه برای یک مرد عیب نیست، زیرا همه می‌دانند که مجید توکلی سمبل مبارزات دانشجویان است‏.»

مجید توکلی نهایتا در 30 دی ماه 88 از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل 8 سال و 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

توئیت پر سروصدا
این روزها اما نام مجید توکلی بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده‌ است. اینبار نه به خاطر رفتارهای ساختارشکنانه، بلکه به خاطر انفعال در برابر توهین ترامپ به ملت ایران.

اول آذرماه بود که ترامپ طی اظهاراتی توهین‌آمیز علیه مردم کشورمان گفت: «اگر شما نگاهی به ایران داشته باشید و اگر به آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند نگاه کنید، [متوجه می‌شوید که] آنها در حال حاضر یک "ملت تروریست" هستند.»

این نخستین باری نیست که ترامپ به ملت ایران توهین می‌کند. او اواخر مهر ماه سال 96 نیز ساعاتی پیش از اعلام رسمی راهبرد خود در قبال ایران، در یک سخنرانی در جمع سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی (اینجا) ملت ایران را "تروریست" خواند.

ترامپ در این سخنرانی خطاب به افراد حاضر گفت: «امروز درباره ایران سخنرانی خواهم کرد؛ یک "ملت تروریست" مانند چند ملت معدود (تروریست) دیگر. فکر می‌کنم شنیدنش برای شما جالب باشد!»

رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته پس از آشوب‌های دیماه ۹۶ نیز در یک توئیت مداخله‌جویانه درباره مسائل داخلی ایران، در توهینی آشکار، ملت ایران را «گرسنه» خطاب کرد. وی همچنین مهرماه سال جاری در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک برای موفق جلوه دادن سیاست خود در قبال کشورمان مدعی شد مردم ایران پس از خروج آمریکا از برجام دیگر قادر به خرید نان نیستند!

در مقابل اما مجید توکلی در پستی که می‌توان آن را نماد همه جانبه همراهی جریان غربگرا با آمریکا دانست، «تروریست» بودن ملت ایران را تایید کرد.

این سخنان اما واکنش‌های تندی در میان همراهان وی در پی داشت که در ادامه برخی از آنها را مرور می‌کنیم:


کد خبرنگار : 84