تاریخ : 1397,سه شنبه 13 آذر14:28
کد خبر : 292915 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

یک مقام مسئول خبر داد:

حد نصاب مشارکت دانشجویان در انتخابات شوراهای صنفی اصلاح شد

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم از اصلاح یک بند از آیین نامه شورای صنفی دانشجویان خبر داد که براساس آن حد نصاب مشارکت دانشجویان در انتخابات شوراهای صنفی اصلاح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدرضا علم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند اصلاح آیین نامه شوراهای صنفی دانشجویی گفت: کمیسیون بررسی آیین نامه شورای صنفی دانشجویی با حضور معاونان دانشجویی دانشگاه ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست، یک ماده از آیین نامه شورای صنفی دانشجویان اصلاح شد، طبق آیین نامه قبلی، انتخابات شورای صنفی دانشجویان در مرحله اول با رای ۲۵ درصدی دانشجویان(کل دانشجویان واحد) به رسمیت شناخته می شد و اگر کاندیدها نمی توانستند ۲۵ درصد رای دانشجویان را کسب کنند، انتخابات به مرحله دوم کشیده می شد و در این مرحله کاندیدها باید ۲۰ درصد رای دانشجویان را کسب می کردند، تا به رسمیت شناخته شوند.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: با اصلاح این ماده آیین نامه شورای صنفی دانشجویان، در صورتی که کاندیدهای شورای صنفی در مرحله اول ۲۵ درصد رای دانشجویان (کل دانشجویان واحد) را کسب نکنند، در مرحله دوم اگر ۱۵ درصد رای دانشجویان (کل دانشجویان واحد) را کسب کنند به رسمیت شناخته می شوند.