تاریخ : 1397,چهارشنبه 14 آذر00:30
کد خبر : 292990 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه کردستان چه گذشت؟

در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه کردستان که با حضور مسئولان برگزار شد، شورای صنفی دانشگاه به نمایندگی از دانشجویان به بیان مطالبات پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، واحد محمدی، دبیر شورای صنفی دانشگاه کردستان در جلسه پرسش وپاسخی که با حضور مسئولین دانشگاه در تالار مولوی برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل این جلسه بیان مشکلات، راه حل‌های پیشنهادی و شفافیت سازی در سیاست‌های کلی دانشگاه است و همچنین گزارشی از فعالیت‌های شورای صنفی ارائه خواهد شد.

محمدی در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه کردستان در خصوص ساخت و تجهیز آمفی تئاتر با ظرفیت بالاتر، افزود: خواهشمندیم برنامه ریزی مناسبی کرده تا آمفی تئاتری بزرگتر در شأن دانشگاه و دانشجویان آن ساخته شود.

وی با اشاره به معاونت آموزشی دانشگاه کردستان، افزود: افزایش ظرفیت دانشجویان بازتاب‌هایی داشته، سوال این است که آیا برای این افزایش میزان دانشجو، توجیه منطقی وجود دارد؟ نیاز است تا این موضوع برای همه دانشجویان شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه فضای آموزشی دانشگاه در برخی موارد مناسب نیست، اظهار داشت: فضای پژوهشی و رقابتی دانشگاه بر موضوع آموزش سایه انداخته و اساتید سعی در بالا بردن رتبه خود دارند و اثبات آن را می توان با نظرسنجی در سایت دانشگاه مشخص کرد.

محمدی با اشاره به اینکه صندوق انتقادات باید در بخش‌های اداری دانشگاه فعال باشد، تصریح کرد: بی شک تراکم کلاس‌ها زیاد است، اما مهمتر از آن برخورد کارکنان دانشگاه معضل دیگری است، زیرا هر وقت به آن‌ها مراجعه کنیم کار را به فردا موکول می کنند و این نوع برخورد منجر بدبینی نسبت به استان و دانشگاه کردستان خواهد شد.

وی عنوان کرد: معاونت دانشجویی بیشتر مشکلات بر دوشش است اما باید بدانیم چرا ظرفیت خوابگاه‌ها بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آن افزایش پیدا کرده و در شأن دانشگاه کردستان با بیش از ۱۰ هزار نفر نیست تا از دانشگاه آزاد خوابگاه اجاره کند.

وی با اشاره به امکانات سایر دانشگاه‌های دولتی کشور، بیان داشت: متاسفانه میزان دسترسی به امکانات و فضا‌های ورزشی در این دانشگاه پایین است و نیاز است رسیدگی شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه کردستان اذعان کرد: بسیاری از دانشجویان به نحوه توزیع وام‌ها و زمان آن اعتراض دارند و عدالت در وام نیز باید رعایت شود و همچنین شلوغی سلف دانشگاه و زمان ایستادن در صف غذا بسیار بالا است و زمان دانشجو در این مدت تلف می شود.

محمدی از سعیدی و بیورانی برای افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه تشکر کرد و گفت: خوابگاه‌های سعدی و برخی دانشجو‌های استیجاری اینترنت ندارند و اینترنت دانشگاه جوابگوی این تعداد دانشجو نیست و متاسفانه میزان قطع و وصلی اینترنت بسیار بالا است.

وی با اعتراض به حجم بالای رفت و آمد ماشین‌های شخصی در محوطه دانشگاه تصریح کرد: باید کار‌های فرهنگی در زمینه رفت و آمد ماشین‌ها صورت گیرد و سرویس‌های مدام و فعال به صورت رفت و برگشت در دانشگاه مستقر شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه کردستان افزود: متاسفانه هیچ کدام از سانس‌های ورزشی و استخر دانشگاه با ساعت کلاس‌های دانشجویان هماهنگی ندارد و تنوع ورزشی برای دانشجویان دختر کمتر از پسران است.

وی با اشاره به تحویل دیرهنگام بسته‌های تشویقی برای دانشجویان برتر افزود: با چنین بازخورد‌هایی که رتبه‌های برتر از مسئولین دانشگاه می بینند قطعا از حضور در دانشگاه کردستان پشیمان می شوند.

وی درپایان خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید بدانند شورای صنفی بازوی اجرایی ندارد و حالت نظارتی است و اگر موضوعی توسط دانشجویان مطرح شده، قطعا پیگیری می شود و نتیجه به مسئولین دانشگاه و شرایط دانشگاه بستگی دارد.

در ادامه این جلسه فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان گفت: جلساتی از این دست قطعا باید مکرر برگزار شود، زیرا مفید و آگاهی بخش است و مسئولین از مشکلات و درد دل‌های دانشجویان مطلع خواهند شد.

وی افزود: ضروری است تا این جلسات هرچندمدت یکبار در دانشگاه برگزار شود چرا که ما در بسیاری از موارد از فضای دانشجویی و مشکلات زندگی آن‌ها دور هستیم و گفتگو و تبادل نظر به بهتر شدن فضای دانشگاه کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشجویان نباید هدف اصلی خود را فراموش کنند، گفت: هدف اصلی دانشجویان تحصیل علم و پیشرفت و ارتقا فضای دانشگاه و سطح علمی آن است و با وجود نگرانی‌های بسیار در رابطه با آینده شغلی باید به دنبال ساخت راه‌های کسب درآمد و اشتغالزایی باشیم.

وی تصریح کرد: دانشجو باید با کیفیت عمل کرده و رتبه ورودی دانشگاه نباید در تلاش و پشتکار شما خللی ایجاد کند، زیرا رتبه تنها یک عدد است و این کیفیت و عملکرد شما خواهد بود که نتیجه را مشخص می کند.

اخلاقیان با بیان اینکه باید سعی شود تا از امکانات دانشگاه اعم از بنیاد کارآفرینی و مرکز رشد بهره جست، اذعان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانشجویان خلاق در دانشگاه می توانند با ایده‌هایی موفق خود کارآفرینی کنند و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهند و در کسب و کار خود سهیم کنند.

وی افزود: در بحث‌های صنفی، سیاست دانشگاه این بوده که هرکاری از دستمان بر می آید انجام دهیم و بی شک صرفه جویی مد نظرمان نیست و به ندرت درخواست‌های دانشجویان رد شده و تا جایی که مقدور باشد این درخواست‌ها انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: پاسخگویی وظیفه همه مسئولین دانشگاه است و همه باید به دانشجویان پاسخ دقیق دهیم.

وی افزود: از دوسال پیش که اینترنت و زیرساخت‌های فنی در بحث یوزر اینترنت برای دانشجویان تعریف شد، پهنای باند اینترنت دانشگاه از ۳۷ مگابایت به ۳۰۰ رسیده است و تاجایی که نیاز باشد پهنای باند افزایش داده خوهد شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته در تامین خوابگاه تابستان جزو دو استان برتر بودیم و در بحث خوابگاه‌ها و نیز سلف غذاخوری تا آنجا که امکانات در اختیار باشد، این فضا‌ها را ارتقاء خواهیم داد.

اخلاقیان در پایان با اشاره به افزایش فضای آموزشی دانشگاه کردستان تا پایان سال جاری، گفت: دوساختمان آموزشی جمعا به مساحت ۱۰ هزار متر تا پایان سال تحصیلی افتتاح خواهد شد و نیز خوابگاه بزرگی با ظرفیت بالای ۴۰۰ نفر در کنار خوابگاه فرشتگان و یک خوابگاه نیز در ۲۲ بهمن کلنگ زنی خواهد شد.