تاریخ : 1397,چهارشنبه 14 آذر17:02
کد خبر : 293098 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

همه می‌دانند که چرا سمنان برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر انتخاب شد!

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتخاب سخنران‌ها و پرسشگر‌های به اصطلاح منتقد روز دانشجو در سمنان و با حضور رئیس جمهور مهندسی شده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد حسین کاظمی، دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو روز مبارزه با استکبار ستیزی، روز مطالبه گری و آرمانخواهی دانشجویان است؛ دانشجو اگر می خواهد به رسالت واقعی خود عمل کند باید فریاد بزند و مطالبه گری کند، دانشجو حداقل انتظاری که در این روز، از مسئولانی که تکیه بر کرسی‌های این نظام مقدس زده اند دارد، حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی است.

وی افزود: دانشجو بی پرده و بدون ملاحظات سیاسی پرسشگری می کند، انتقاد دلسوزانه می‌کند، راهکار ارائه می‌دهد و انتظار دارد که از مخاطبش پاسخ قانع کننده‌ای بشنود؛ اما متاسفانه برخی مسئولان نظام هم خدا را می خواهند و هم خرما را؟ هم می خواهند در جمع دانشجویان شرکت کنند و عکس یادگاری بگیرند و هم می خواهند که انتقادی نشنوند و به ضعف‌های خود پاسخگو نباشند.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این مسئولان فقط میخواهند که از دانشگاه و دانشجو بهره برداری سیاسی داشته باشند که نمونه بارز این، مراسم ۱۶ آذر امسال با حضور رئیس جمهور است. به گونه‌ای که مراسم به اصطلاح روز دانشجو در دانشگاه و استانی که برخی اتحادیه‌های بزرگ و تاثیرگذار دانشجویی نماینده‌ای در آن ندارند، برگزار شد؛ اما سخنران‌ها و پرسشگر‌های به اصطلاح منتقد این روز کاملا مهندسی شده انتخاب شده بودند و در کمال تعجب به تشکل‌های بزرگی همچون تشکل جامعه اسلامی دانشجویان که بیش از ۷۰ دفتر فعال در سطح کشور دارد، تریبونی داده نشد! و این بهانه‌ای بیش نیست که، چون اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در استان سمنان دفتر فعال ندارند، به آن‌ها تریبون ندهند.

کاظمی بیان کرد: همه می‌فهمند و می دانند که چرا استان سمنان برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر امسال انتخاب شد.