تاریخ : 1397,چهارشنبه 14 آذر22:20
کد خبر : 293134 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

استرالیا از پیام‌های کاربران جاسوسی می‌کند

دولت استرالیا قصد دارد با تصویب لایحه ای پیام رسان ها را مجبور کند اجازه دسترسی به پیام های کاربران مظنون به عملیات های تروریستی را در اختیار پلیس قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی میل، به زودی دولت استرالیا با تصویب نخستین «قوانین امنیت ملی ارتباطات رمزگذاری شده »در جهان از پیام های کاربران جاسوسی خواهد کرد.

پیش بینی می شود این قوانین در هفته جاری در استرالیا تصویب شوند.

اپلیکیشن های پیام رسان مانند واتس اپ و فیس بوک مسنجر به طور «سربه سر» (end-to-end) رمزگذاری می شوند. این بدان معناست که اپلیکیشن های طرف سوم نمی توانند به محتویات پیام های کاربران دسترسی یابند. اما به نظر می رسد این روند درحال تغییر است.

البته قابلیت جاسوسی در استرالیا فقط برای موقعیت های خطرناک مانند جلوگیری از تروریسم و ردیابی جرایم سازمان یافته در استرالیا استفاده می شود. تحت قوانین جدید شرکت ها باید قابلیت جدیدی ابداع کنند که به پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات مظنونین را بدهد. در غیر این صورت باید منتظر جریمه باشند.

از پیام رسان ها خواسته می شود برای این منظور نرم افزاری نصب کنند یا خدمات خود را ارتقا دهند و اطلاعات فنی مانند source code را فراهم کنند.

این درحالی است که فرد مظنون حتی نمی داند از او جاسوسی می شود زیرا شرکت حق ندارد این امر را فاش کند. البته هنوز کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان استرالیا باید این لایحه را امضا کند.


کد خبرنگار : 15