تاریخ : 1397,جمعه 16 آذر19:28
کد خبر : 293338 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

روایت دیدار دانشجویان با رئیسی

همچنین حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت تولید کارخانه تولید دارو را دو برابر کردیم و معتقد بود در این زمینه اقدام بزرگی انجام شده و همچنین اولویت آستان قدس این بوده که کشور به سمت استقلال در حوزه دارو، کشاورزی و تولید بذر برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی امین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما امروز جلسه بسیار خوب و صمیمانه‌ای با حجت‌الاسلام رئیسی داشتیم و در این جلسه دانشجویان مطالبات، پیشنهادات و نکات خود را مطرح کردند و  تولیت آستان قدس نیز مطالبی را درباره اقداماتی که برای خدمت به مردم و محرومان شده مطرح کرد.

وی ادامه داد:‌ ما مانند همه جلساتی که با مسئولان داریم، از حجت‌الاسلام رئیسی در رابطه با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در آستان قدس پرسیدیم که ایشان گفتند این قانون در آستان قدس هم در حال اجرا است و در دفاتر آستان قدس افرادی که مشمول این قانون می‌شوند در حال جایگزینی با جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی هستند، تاکنون ۲۶۰ نفر در این راستا بازنشسته شده‌اند و ما داوطلبانه این کار را کردیم و نظرمان این بود که قوانینی که در کشور تصویب می‌شود را اجرا کنیم و استثنا قائل نشویم.

وی افزود:‌ حجت‌الاسلام رئیسی در مورد شفافیت در آستان قدس هم که مطالبه دانشجویان بود گفت این کار انجام می‌شود و آستان قدس فعالیت‌های خود را به صورت شفاف دراختیار مردم و رسانه‌ها قرار می‌دهد.

مهدی پور ادامه داد: آقای رئیس گفتند که در زمینه‌های مختلف مالی به صورت جداگانه شفاف‌سازی شده و نمونه آن مبالغی است که در رابطه با پیاده‌روی اربعین واریز شد و به همه مردم درباره آن گزارش کامل داده شد.

وی گفت: آقای رئیسی همچنین گفتند در دفاتر آستان از نیروهای بومی استفاده خواهد شد تا بتوانند روی کار خود تمرکز کنند و از نیروهای پروازی استفاده نخواهیم کرد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: حجت الاسلام رئیسی سه وظیفه را برای دفاتر استانی آستان قدس عنوان کرد مانند اینکه دفاتر کارهای فرهنگی منطقه را پیگیری کنند، همچنین پیگیر سفر زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس باشند. 

مهدی‌پور اضافه کرد: همچنین حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت تولید کارخانه تولید دارو را دو برابر کردیم و معتقد بود در این زمینه اقدام بزرگی انجام شده و همچنین اولویت آستان قدس این بوده که کشور به سمت استقلال در حوزه دارو، کشاورزی و تولید بذر برود.

این فعال دانشجویی یادآور شد: حجت الاسلام رئیسی همچنین تصریح کرد که با تکمیل پروژه‌های نیمه کاره بتواند برای جوانان و مردم اشتغال‌زایی ایجاد کنند همچنین ایجاد مسکن هم یکی از اقداماتی بود که مدنظر آستان قدس قرار داشت که با این مسئله هم شغل ایجاد می‌شود و هم مسائل دیگر رونق پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه تأکید کرد تلاش می‌شود گفتمان امام و رهبری به گفتمان غالب تبدیل شود و وظیفه خومان را در این راستا انجام خواهیم داد، البته ممکن است بخواهند به ما انگ سیاسی بزنند، ولی این باعث نمی‌شود ما در این رابطه کار نکنیم، ما موظف هستیم به محرومان خدمت‌رسانی کنیم، البته ممکن است برخی‌ها بخواهند سوءاستفاده کنند آنچنان که در انتخابات هم سوءاستفاده‌هایی صورت گرفت ولی این مسائل مانع نخواهد شد که ما در خدمت‌رسانی به مردم مأیوس شویم.