تاریخ : 1397,دوشنبه 19 آذر02:23
کد خبر : 293671 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حاجی‌دلیگانی: وضعیت اقتصادی مردم در ۶ سال اخیر بدتر شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جریان انقلابی هرجا بوده موفق شده و جایی نداریم که افراد با تفکر انقلابی حضور یافته و خالصانه کار کرده باشند و ما در آن قسمت دچار مشکل شده باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ویژه برنامه روز دانشجو در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سابق شورای شهر تهران برگزار شد.

کسی که اطلاعات کشور را به خارجی ها می دهد، ایرانی نیست

در ابتدای این مراسم، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز دانشجو را بهانه‌ای برای مرور وظایف تاریخی اقشار مختلف مردم در جامعه دانست و گفت: سه دانشجویی که در آن سال‌ها استکبارستیزی کردند و در همه این سال‌ها یادشان گرامی داشته می‌شود، به خاطر این است که در آن مقطع رسالت خود را شناختند و به آن عمل کردند.

حاجی دلیگانی با اشاره به نقش دانشجویان در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: تعدادی از فرماندهان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل که کارنامه درخشانی هم داشتند، از عزیزان دانشجویی بودند که درس خود را رها کرده و در جبهه حضور پیدا کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان ما در آن دوران افتخار آفریدند و ما حتی یک وجب از سرزمین مان را در اختیار دشمن قرار ندادیم؛ این‌ها پیروزی‌های شگفت آوری هستند که ما این سال‌ها داشتیم و اگر امروز هم وظیفه و رسالت مان را بشناسیم، می‌توانیم این پیروزی‌ها را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: جریان انقلابی هرجا بوده موفق شده و جایی نداریم که افراد با تفکر انقلابی حضور یافته و خالصانه کار کرده باشند و ما در آن قسمت دچار مشکل شده باشیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در محاصره اقتصادی بوده است، ادامه داد: با وجود همه این مشکلات، اکنون در منطقه مقتدرانه حضور داریم و در حوزه دفاعی موفق به پیشرفت شده ایم.

وی با تأکید براینکه هرجایی که مشکلی وجود دارد، ساختار نظام فکری اداره کننده آن قسمت، انقلابی نبوده است، ادامه داد: به جرات می‌گویم، کسانی که اطلاعات کشور را به خارجی‌ها می‌دهند که برما مسلط شوند، این افراد را من ایرانی نمی‌دانم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: دولت سابق هشت سال روی کار بوده و ما هم نقد به آن داریم؛ اما الان ۶ سال است که دولت جدیدی سرکار آمده و ما می‌گویم که در هیچ زمانی وضعیت اقتصادی مردم بدتر از الان نبوده است.

وی ادامه داد: ما کی تورم این چنینی داشته ایم؟ درآمد مردم چقدر بوده و الان چقدر است؟ حالا رئیس جمهور هرکسی که می‌خواهد باشد.

اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است

در ادامه این مراسم مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران به شرح نحوه شکل گیری جنبش دانشجویی در کشور پرداخت و اظهار کرد: هر ساله در ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها تظاهرات بود و بعضی سال‌ها حتی اجازه تجمع دانشجویان داخل دانشگاه هم داده نمی‌شد که دانشجویان با تعطیل کردن کلاس‌ها و تظاهرات، اعتراض خو د. را اعلام می‌کردند.

چمران با اشاره به رفتار آمریکایی‌ها با ملت ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: سفارت آمریکا که جاسوس خانه آنان در ایران شده بود، توسط دانشجویان فتح شد، اما باز هم آمریکایی‌ها دست از مردم ما برنداشتند؛ کودتای آمریکایی نوژه، حمله طبس که خود آمریکایی‌ها مستقما وارد کشور شدند و پس از آن تشجیع صدام برای حمله به ایران و کمک‌های نظامی به رژیم بعث، تنها بخشی از نمونه‌های دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است، افزود: همین قدرت امروز ما است که امریکا به دنبال این است که ما گفتگو کند.

بدون نقد منصفانه راه به جایی نمی بریم

در ادامه این مراسم، محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی پشت تریبون رفت و به بیان خاطره‌ای از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: حضرت امام در دهه ۶۰ که کشور با مشکلات زیادی روبه رو بود، به مسئولان وقت گفته بودند که این انقلاب را ما شروع کردیم و پرچم آن به دست صاحب اصلی انقلاب هم می‌رسد و این مسائلی که امروز با آن گرفتار هستیم، به انقلاب آسیبی نخواهد زد.

کولیوند ادامه داد: مشکلات وجود دارد و نقد منصفانه و همراه با راهکار هم باید باشد و اگر ما فقط نقد کنیم و راهکاری ارائه ندهیم، راه به جایی نخواهیم برد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سوال یکی از حاضران درخصوص پیگیری مجلس برای حل مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) در کرج پرداخت و بیان کرد: پیگیری‌های مجدانه‌ای در این خصوص صورت گرفته و همانطور که می‌دانید این بیمارستان گرفتار چند مالکیتی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان در مزایده به ۲۱۷ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است، افزود: بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی بیمارستان است و حدود ۳۲ میلیارد تومان تجهیزات وارد این بیمارستان شده که هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت نشده است.

کولیوند گفت: پیشنهاد اجاره به شرط تملیک این بیمارستان مطرح کرده ایم که در حال پیگیری است.

گفتنی است، در پایان این مراسم طوماری با امضای دانشجویان این دانشگاه درخصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به کولیوند داده شد تا در صحن مجلس ارائه شود.