تاریخ : 1397,دوشنبه 19 آذر14:40
کد خبر : 293757 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزیر خارجه پاکستان:

آمریکا مجبور شد راه‌حل ما را در مورد افغانستان بپذیرد

وزیر خارجه پاکستان با تأکید بر تغییر مواضع آمریکا در قبال افغانستان گفت: مذاکره و گفتگو تنها راه‌حل قطعی است و کاخ سفید اینک مجبور به پذیرش آن شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: سرانجام آمریکا مجبور شد راه‌حل ما را در مورد بحران افغانستان قبول کند و از ما درخواست همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و طرفین باید با گفتگو و رایزنی مشکلات خود را حل کنند.

قریشی گفت: زمانی حزب تحریک انصاف از مذاکرات سخن می‌گفت ولی منتقدان عمران‌خان را طالبان‌خان صدا می‌زدند ولی اینک همه یک‌صدا می‌گویند که باید مذاکرات انجام شود.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: حتی ترامپ زمانی که روی کار آمد قصد داشت با استفاده از قدرت نظامی مشکل افغانستان را حل کند ولی بعد متوجه شد که با قدرت نظامی نمی‌تواند از باتلاق خارج شود و باید به‌فکر مذاکره باشد.

معاون حزب تحریک انصاف به ظلم ارتش هند در کشمیر اشغالی نیز اشاره کرده گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که حتی سیاستمداران هندی و به‌خصوص احزاب اپوزیسیون به ناکامی سرکوب آزادی‌خواهی مردم تأکید دارند و به‌دنبال یافتن راه‌حلی برای بحران این منطقه هستند.

وی افزود: ما قصد داریم در تاریخ 5 فوریه از ظرفیت خود استفاده کرده و در سازمان ملل و همچنین پارلمان انگلیس در رابطه با نقض آشکار حقوق بشر در کشمیر اشغالی سخن بگوییم.

قرار است قریشی به‌نمایندگی از پاکستان به افغانستان سفر کند تا در مورد شیوه اجرای مذاکرات و شروع آن با دولتمردان کابل سخن بگوید.

طی روزهای اخیر ترامپ با تغییر مواضع خود نسبت به پاکستان ضمن ارسال نامه‌ای از عمران‌خان برای ایجاد صلح در افغانستان درخواست کمک کرد.

این در حالی است که از زمان روی کارآمدن ترامپ واشنگتن در صدد بود با اعمال فشار بر پاکستان، اسلام‌آباد را مجبور به پذیرش خواسته‌های جدید خود کند ولی در این کار موفق نشد.