تاریخ : 1397,سه شنبه 20 آذر01:56
کد خبر : 293837 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بررسی مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه آزاد بندر ماهشهر

فضای کوچک و نامناسب دانشگاه پیام نور بندرماهشهر، عدم راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی و عدم همکاری صنایع پتروشیمی حاضر در منطقه با دانشجویان ماهشهری از جمله مشکلات صنفی در شهرستان بندرماهشهر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از ظهر دیروز یکشنبه ۱۸ آذرماه جلسه‌ای به مناسبت روز دانشجو به میزبانی فرماندار بندرماهشهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرماهشهر با حضور نمایندگان دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌های پیام نور و بندرامام و دانشگاه آزاد واحد بندرماهشهر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر شهرستان و علمی کاربردی بندرامام برگزار شد.

در این جلسه به تعدادی از دانشجویان حاضر تریبونی برای بیان مشکلات خود داده شد، اما اکثر دانشجویان صحبت کننده به جای پرداختن به مطالبات صنفی و دانشجویی از عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان و دانشگاه‌های خود به مسائل و مشکلات دیگری پرداختند که واکنش فرماندار را نیز در پی داشت و ایشان از دانشجویان خواست دغدغه‌های تحصیلی و دانشگاهی خود را بیان کنند.

فضای کوچک و نامناسب دانشگاه پیام نور بندرماهشهر، عدم راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی، عدم همکاری صنایع پتروشیمی حاضر در منطقه با دانشجویان ماهشهری و عدم جذب آن‌ها جهت گذراندن دوره کارورزی، عدم وجود ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، نبود رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه و علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد بندرماهشهر از جمله مشکلات صنفی و دانشجویی در شهرستان بندرماهشهر بوده است.

خزایی یکی از دانشجویان حاضر در این جلسه به عنوان اولین سخنران در ابتدا به موضوعاتی همچون تک شیفته بودن درمانگاه شهر چمران و خصوصی شدن بیمارستان شرکت نفت و مستقر نشدن ادارات و بخشداری در شهر چمران پرداخت.

وی در ادامه با بیان موضوعی حساس و امنیتی که اخیرا چالش‌هایی در شهرستان ایجاد کرده، پرداخت و از فرماندار خواستار توضیحاتی در خصوص شهرستان شدن بندرامام و قول وی در جشن ۹۰ سالگی شهر بندرامام پرداخت.

این دانشجو در ادامه با دفاع از مواضع امام جمعه شهر چمران نسبت به ۳ مصوبه این شهر که تاکنون کلنگ‌زنی نشده‌اند پرداخت و به صحبت‌های خود پایان داد.

یکی از دانشجویان خانم حاضر در این جلسه با بیان موضوعات شهری مربوط به شهرداری که ارتباطی به جلسه نداشتند پرداخت که با واکنش فرماندار همراه بوده و از او خواست این مطالبات را از شورا و شهرداری بندرماهشهر داشته باشد.

دانشجویان حاضر این جلسه در ادامه با بیان مشکلاتی تکراری مانند عزل و نصب مدیران نالایق بومی، عدم ارتباط مشاور جوان فرماندار با جوانان و عدم حضور وی در کنار آن‌ها و آسفالت خیابان‌ها که چندین بار توسط رسانه‌ها به آن‌ها پرداخته شده بود پرداختند، اما نماینده یکی از تشکل‌های سیاسی در اقدامی عجیب از فرماندار و تیم او خواست که برای نماینده بعدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ تبلیغ کرده و از فعالان اجتماعی و فرهنگی آن‌ها در همه صحنه‌ها حمایت کند، زیرا تنها در تدبیر و امید بوده که فضایی باز برای دانشجویان ایجاد شده است.

اما پس از پایان این صحبت‌ها یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سطح علمی و مطالبه‌گری دانشجویان در این جلسه و دانشگاه انتقاد کرده و گفت: دانشجویان باید به جای منتظر شدن برای استخدامی در یک نهاد و شرکت به دنبال پژوهش و تفکر رفته و اشتغال‌هایی به این واسطه ایجاد کرده و آن را توسعه دهند.

در پایان این جلسه دانشجویی که مسئول ستاد نانو بود نیز با بیان اینکه شهرستان دچار توقف علمی شده و هیچ پیشرفتی در این زمینه ندارد، گفت: ستاد نانو بندرماهشهر نیاز به معرفی و حمایت دارد و با توجه به اینکه شهرستان ماهشهر به صنایع بسیار نزدیک است لذا آلایندگی صنایع باید بطور کامل رفع شود.

وی افزود: به صورت خودجوش توانسته به رفع یکی از آلودگی های صنایع پتروشیمی بپردازد و لازم است مسئولان شهرستان نگاهی ویژه به فعالان علمی داشته باشند.

لازم به ذکر است، با وجود اینکه همه مطالبات دانشجویان حاضر کاملا به حق بوده و فرماندار به همه موارد مطالبه شده پاسخ داد اما به نظر می رسد دانشگاه در تعلیم و تربیت دانشجویان و انتقال مفاهیم مطالبه گری به آن ها در شهرستانی صنعتی مانند بندرماهشهر ناموفق بوده و این دانشجویان نمی دانند که اولویت صحبت آن ها باید مشکلات دانشگاه و مسائل تحصیلی آنان باشد.