تاریخ : 1397,پنجشنبه 22 آذر17:00
کد خبر : 294256 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فرمانده پلیس‌ راهور ناجا خبر داد؛

آغاز طرح ترافیکی زمستان از امروز

فرمانده پلیس‌ راهور ناجا از آغاز طرح ترافیکی زمستانی از امروز خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا ۲۳ اسفندماه ادامه می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سردار تقی مهری فرمانده پلیس‌راه کشور صبح امروز از آغاز طرح ترافیک زمستان سال جاری در ۲۲ آذرماه خبر داد.

فرمانده پلیس‌ راهور ناجا با بیان اینکه این طرح تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد، اظهار کرد: طرح مزبور با هماهنگی راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر و وزارت کشور در راستای خدمت‌رسانی برپا گردید.

وی افزود: معنی رزمایش، هماهنگی و همکاری میان دستگاه‌هاست که با برپایی طرح زمستانه پایگاه‌ها تقویت می‌شوند و همه دست‌به‌دست می‌دهند تا خدمت‌رسانی به هموطنان صورت گیرد.

سردار مهری از وجود بیش از ۵۰۰ گردنه و بیش از ۱۰۰ گردنه برف‌گیر خبر داد و تصریح کرد: ما خرسندیم که با توجه به آغاز نزولات آسمانی کشاورزی رونق یافته و کم‌آبی برطرف خواهد شد.

وی تأکید کرد: شرایط رانندگی در برف متفاوت است ازاین‌رو لازم است که تجهیزات به‌ویژه تجهیزات فنی مناسب بوده و رانندگان حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس‌ راهور ناجا ادامه داد: علاوه بر جاده‌ها در شهرها به‌ویژه مناطق کوهستانی با برنامه‌ریزی، هماهنگی و در دست داشتن امکانات و نیرو در سطح جاده‌ها آماده ارائه خدمت به هموطنان هستیم.

وی با بیان اینکه در زمستان سال گذشته سه هزار و ۴۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیش‌از ۷۰ درصد از این موارد در جاده‌ها رخ‌داده است، گفت: باید همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با محوریت پلیس راهور تمامی اخبار و اطلاعات را از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی کرده و بهترین خدمات را ارائه دهند.

سردار مهری در پایان یادآور شد: در زمستان سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از تصادفات ناشی از سبقت و سرعت غیرمجاز بوده و توصیه می‌شود رانندگان نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.