تاریخ : 1397,جمعه 23 آذر14:18
کد خبر : 294307 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پژوهشی‌ترین دانشگاه جهان کجاست؟

دانشگاه کاردیف به‌عنوان یکی از سه دانشگاه برتر در زمینه تأثیر آثار پژوهشی معرفی شده و در این میان رشته‌های مهندسی عمران و شهرسازی موفق به کسب عنوان نخست در انگلیس شده‌اند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از «topuniversities»، دانشگاه کاردیف در شهری با همین نام، در جنوب غربی انگلیس و مرکز کشور ولز و در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است.

این دانشگاه تاکنون در تمامی نسخه‌های منتشرشده هفته‌نامه تایمز و ساندی تایمز، موفق به کسب بالاترین رتبه در میان دانشگاه‌های ولز شده‌ است.

تعداد ورودی‌های دانشگاه کاردیف در سال 2015 نسبت به سال‌های آغازین این دهه، بیست‌درصد افزایش داشته‌ است.

در حال حاضر حدود 30 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که بیش از 5 هزار نفر از آنها را دانشجویان بین‌المللی شامل می‌شوند.

دانشگاه کاردیف به‌عنوان یکی از سه دانشگاه برتر در زمینه تأثیر آثار پژوهشی معرفی شده و در این میان رشته‌های مهندسی عمران و شهرسازی موفق به کسب عنوان نخست در انگلیس شده‌اند؛ همچنین بیش از نیمی از بودجه‌های پژوهشی ولز به این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

از پروژه‌های اخیر این دانشگاه می‌توان به پروژه سی‌میلیون‌ پوندی گسترش علوم پایه، و پروژه سیزده‌و نیم‌میلیون‌ پوندی مرکز یادگیری و آموزش دانشکده تجارت اشاره کرد که شامل سالن شصت‌نفره مبادلات بازرگانی و تجاری و دو سالن بزرگ کنفرانس است.