تاریخ : 1397,دوشنبه 26 آذر13:17
کد خبر : 294703 - سرویس خبری : زنان

نسخه الکترونیکی ویژه‌نامه «ندای دختران ایران» منتشر شد؛

صفر تا صد درباره مسائل ریز زنان در یک نشریه دانشجویی +دانلود

او در رابطه با رویکرد نشریه افزود: تلاش ما بر این بوده که این مکتوب را، نه به تاسی از جریان خشک سنتی و نه به تاسی از جریان مهلک فمینیستی بلکه مبتنی بر هویت حقیقی زنان و با هدف استفاده حداکثری از استعدادهای شگرف آنان در جهت پیشرفت جوامع، تدوین نماییم.

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نسخه الکترونیکی ویژه نامه «ندای دختران ایران» به صاحب امتیازی دفتر تحکیم وحدت منتشر شد. این ویژه نامه توسط دفتر دختران این تشکل دانشجویی با محوریت «حضور اجتماعی زنان» در 30 صفحه و با تیراژ 2000 نسخه منتشر و در دانشگاه ها توزیع خواهد شد.

سیده‌نرگس حسینی مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت در رابطه با هدف از انتشار این نشریه گفته است: خلا کار تخصصی در فضای موجود به خصوص در دانشگاه ها در حوزه مسائل زنان، علت اصلی انتشار ویژه نامه نداست. ما در شرایطی هستیم که فعالان حوزه زنان، چه در نهادهای حاکمیتی همچون معاونت امور زنان و خانواده و فراکسیون زنان مجلس و چه در نهادهای غیر رسمی، نگاهی سیاست زده به مسائل زنان دارند یا رویکرد آنان هیچ سنخیتی با هویت حقیقی زنان ندارد و آن ها نهایتا به دنبال مردواره کردن زنان هستند. در این رویکردها آنچه که فراموش شده خود «زن» است.

معصومه زورمند مدیر مسئول و سردبیر نشریه ندا و مسئول سابق خواهران اتحادیه، در رابطه با علت پرداختن اولین ویژه نامه به موضوع حضور اجتماعی زنان هم در این نشست گفت: از یک سو زنان و مردان مذهبی و بعضا حزب اللهی هنوز به لزوم حضور زنان در جامعه به معنای حقیقی کلمه معتقد نیستند و از سوی دیگر، بعضی جریانات سیاسی که خود را روشنفکر و مدرن معرفی می‌کنند، زنان را با ظاهر حضور اجتماعی، ابزار اهداف مغرضانه خود قرار داده‌اند و الگویی که می‌توانست در مترقی ترین حالت خود پیاده شود و اثرگذاری زنان در آن به اوج خود برسد، اکنون به الگویی نازل محدود شده است.

وی در رابطه با رویکرد نشریه افزود: تلاش ما بر این بوده که این مکتوب را، نه به تاسی از جریان خشک سنتی و نه به تاسی از جریان مهلک فمینیستی بلکه مبتنی بر هویت حقیقی زنان و با هدف استفاده حداکثری از استعدادهای شگرف آنان در جهت پیشرفت جوامع، تدوین نماییم.

در سرمقاله این نشریه با عنوان «زنان؛ رهبران جامعه» آمده است: نبودِ الگوی واضح و منسجم در حوز هی زنان، در کوچک ترین مسائل تا پیچیده ترین ابعاد وجودی یک زن، موجب شده است که کنشگران این حوزه در کنش صحیح و به جا دچار ضعف شوند و به گونه ای سردرگمی و ابهام دام نگیر عموم فعالان حوزه زنان شود. سوالات زیادی دربار هی مسائل زنان وجود دارد که پاسخ روشنی برای آنها در دسترس نیست؛ در واقع جوابی برای این سوالات طرح نشده یا پاسخ هایی ارائه شده که سرشار از افراط یا تفریط اند. ما به دنبال الگوی صحیح برای رسیدن به زنانی اثرگذار برای خود و محیط اطرافشان هستیم؛ زنانی که هم در درون به رضایت نسبی از انسانیت خود رسیده اند، هم در خانواده از طبیعت زنانه و پرقدرت خود خانه ای امن تشکیل داده اند و هم در جامعه، در آن جایگاه حقیقی شان به نقش آفرینی موثر می پردازند. یکی از ابعاد مهم وجودی این زن، بُعد اجتماعی اوست که بر سر آن مناقشات فراوانی شکل گرفته است. متاسفانه این جدل ها در طول تاریخ موجب مشکلات زیادی شده است؛ از سویی زنان در توانایی های فراوان خود دچار ابهام شده و مشغول به کارهایی گشته اند که متناسب با هویت آنان و ظرفیتی برای بروز همه ی استعدادهایشان نیست و از سوی دیگر جامعه نیز به زنان به عنوان انسانی مسئول و در عین حال توانمند به معنای واقعی کلمه نمی نگرد. قطعا زنی که در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته باشد، عملکرد مناسبی نیز نخواهد داشت و در چنین حالتی باید هرروز شاهد زوالِ زنان باشیم و به طبعِ آن زوال جامعه ی انسانی!

این نشریه را از اینجـــا دانلود کنید


کد خبرنگار : 16