تاریخ : 1397,سه شنبه 27 آذر13:24
کد خبر : 294839 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سلیمی:

کمیته سه‌نفره‌ بررسی پرونده تحصیلی فریدون، در ارائه گزارش تعلل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: «اما به هر شکلی که هست این کمیته باید گزارش دهد و نمی دانم چرا اجازه قرائت گزارش این کمیته را نمی دهند و امروز و فردا می کنند. ما باید اول گزارش کمیته را داشته باشیم تا بتوانیم قضاوت کنیم، رییس کمیته آقای عارف هم دستور تسریع رسیدگی به این گزارش را داده اند.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دفاع کردن از پایان نامه شخصی خیلی مهم نیست، اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد و روند از ابتدا دچار مشکل باشد، دفاع و دکتری ایشان باطل می شود.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو  در پاسخ به این موضوع که چطور ممکن است قبل از ارائه و قرائت گزارش بررسی و تحقیق و تفحص روی پرونده آقای حسین فریدون در مجلس، ایشان در روز ششم آذر ماه در خارج از ساعت اداری به دفاع از پایان نامه خود پرداخته‌باشند گفت:«رییس کمیسیون یعنی آقای عارف دستور بررسی این موضوع را داده و به جهت تسریع در رسیدگی به این پرونده دستور تشکیل کمیته ای را برای بررسی در این خصوص داده. اما متاسفانه این کمیته در ارائه این گزارش تعلل می کند.اعضای این کمیته  سه نفره آقای خانلری، قمی و ابطحی هستند که متاسفانه در این کمیته و گزارش‌های آنها ایراداتی موجود است.»

وی افزود:«اما به هر شکلی که هست این کمیته باید گزارش دهد و نمی دانم چرا اجازه قرائت گزارش این کمیته را نمی دهند و امروز و فردا می کنند. ما باید اول گزارش کمیته را داشته باشیم تا بتوانیم قضاوت کنیم، رییس کمیته آقای عارف هم دستور تسریع رسیدگی به این گزارش را داده اند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«ما در نهایت حتما براساس گزارش کمیته قضاوت خواهیم کرد. دفاع کردن از پایان نامه شخصی خیلی مهم نیست، اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد و روند از ابتدا دچار مشکل باشد، دفاع و دکتری ایشان باطل می شود.این موضوع در هیچ کجا فرقی ندارد و برای همه یکسان است.»

او در انتها خاطرنشان کرد:«ما منتظر گزارش کمیسیون مجلس هستیم که اگر روند اشتباه باشد و دچار خطا باشد بدون شک این مدرک باید کان لم یکن محسوب شود.»